2 iunie 2012

Pogany's Tuesday: Feteasca Alba x 12.

    Nu stiu altii cum sunt dar eu de cateva saptamani reusesc sa raspund prezent la evenimentele organizate in acest restaurant. Imi plac concursurile, mai ales in orb, discutiile si parerile participantilor, am cunoscut multi oameni interesanti. Rezultatele reflecta desigur starea, sau mai degraba poza de moment a unui vin, nu se vor a fi litera de lege, si aici ma refer la ale mele personale cat si la castigatorul dat de voturile tuturor. Dar cand un vin iese foarte sifonat sau foarte bine in mod repetat, atunci vedem si utilitatea acestor intreceri. Inainte de a va prezenta participantii si castigatorul, as vrea sa mai ating un singur subiect, si anume similaritatea probelor. Nu sunt 100% de acord ca sticlele trebuie sa provina din acelasi an, deoarece momentul de lansare pe piata poate fi diferit de la producator la producator, cateodata unele vinuri nici nu se intersecteaza in acelasi interval de timp. Sunt de parere ca oferta existenta pe piata in momentul concursului e cel mai bun criteriu. Ca simplu consumator, cu asta vreau sa raman: daca intru maine intr-un magazin sa am in buzunar cel mai bun criteriu de departajare, impreuna cu pretul afisat.

    Au participat:
- Bacanta 2011, Crama Garboiu;
- Gramma 2009, demidulce;
- Liliac 2011, Amb Wine Company;
- Domeniul Coroanei Segarcea, Elite 2011;
- Vinul Cavalerului 2011, SERVE;
- Crama Basilescu 2011;
- Alba Valahica 2009, DaVino;
- Nomad 2011, Domeniile Sahateni;
- Domeniile Dealu Mare Urlati, nu se stie anul, imbuteliat nov 2011;
- Maria 2011, Jidvei;
- Artsian 2008, Domeniile Sahateni;
- Livia 2010, Crama Garboiu.

    Dupa judecata:

    Observatii:
- la cele sub 80 pct cred ca am fost cam indulgent, trecand printr-unul din momentele "sub 80 nu conteaza". Initial notasem doua probe cu mai putin de 70.
- proba 10, Artisan by Aurelia Visinescu a ramas nepunctata, tabelul fiindu-mi sustras prea devreme de centralizator :). Este un vin cu o evolutie exceptionala, chiar daca aciditatea isi da ultima suflare, aduce aminte de Rieslingurile germane. Am auzit ca a primit si 90 pct la alte mese. Oricum, peste 80 si de la mine.
- despre Jidvei cred ca nu mai e cazul sa mai spunem ca a fost o surpriza, pentru ca e deja o confirmare. Acest vin a fost castigatorul concursului. Daca vrea cineva o sticla, o dau la schimb pe un Chardonnay din aceeasi gama.
- Segarcea Elite a fost de data asta surpriza cea mai placuta, fiind apreciat ca un vin scoala, tipic, si proaspat. Apropos de tipicitate, mai bine de o treime puteai sa juri ca-s Muscat. Deci in Delta in barca, direct din sticla nu e indicat, eu i-am dat 79 acum vreo 2 saptamani in circumstantele respective.
- Basilescu nu cred sa fi fost in cea mai buna forma, pentru ca l-am mai incercat si in mod normal are cateva puncte mai sus; nu multe, dar suficiente ca sa aiba pretentii la titlu.

    Un eveniment reusit, atmosfera curata, fara trabucuri sau alte elemente disturbatoare, participare "normala" de vreo 20-30 de persoane, nu aproape 90 cati au fost data trecuta la rose. Vin a fost din plin dupa testul propriu zis, am reincercat aproape toate exemplarele, cred ca am fost ultimul care a aflat ordinea. La sosirea participantilor vinul e deja desfacut si pus in carafe, sticlele goale sunt aliniate pe bar intr-o ordine aleatoare, diferita de cea de degustare.
    S-ar putea ca data viitoare sa vedem multe Tamaioase.

4 comentarii:

  1. Daca punem preturile langa ele ies niste concluzii interesante..:)
    Chiar sunt curios cu privire la Elite Segarcea, de obicei privesc cu neincredere albele lor de pe gama asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Gand la gand! De data viitoare voi introduce in tabel si preturile. Elite-ul a fost o intamplare, stiam sigur ca va fi Prestige, dar s-a creat o incurcatura. Dar o intamplare fericita pana la urma, nici eu nu prea ma duc in zona aia cu cumparaturile.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie mi-a placut 2010. Sunt populare, agreabile, dar facute bine. In vreme ce de prestige n-am aceeasi parere, intelegeti voi ce vreau sa zic

    RăspundețiȘtergere
  4. Prestige 2009 are 74 de pct de la mine, probabil de-aia n-am la caiet si 2010 ;) Am insa in stoc Prestige 2011..sa vedem. De cand a venit frantuzoaica pare ca s-au schimbat niste treburi.

    RăspundețiȘtergere