11 august 2012

лека нощ, деца!

    Cu vreo 23 de ani si mai bine inainte locuiam in sud, unde aveam privilegiul sa prind "bulgarii". Nu ma pot compara cu smecherii care aveau antene complicate, cu amplificatoare si alte nebunii si prindeau "sarbii", mult mai generosi in transmiterea de filme, competitii sportive sau programe de divertisment, insa mi-au ramas in memorie desenele animate de la 8 fara 10, "Noapte buna copii", aka лека нощ, деца sau Studio X de sambata de la 11 noaptea, unde am vazut majoritatea filmelor cu Alain Delon in rol principal, am invatat sa citesc caracterele chirilice, ba chiar, la vremea respectiva, incepusem sa inteleg cuvinte din limba vecinilor cu ceafa lata.
    Zilele trecute soarta m-a manat pe taramuri bulgaresti, am luat si cateva vinuri, din care va prezint in acest capitol doar doua.

    Sauvignon Blanc "Nomansland" 600, 2011: nas tipic, de citrice crude, flori albe si accente minerale, calcaroase, minimal afumate. Gust placut, apar si foarte usoare senzatii dulcege fata de asteptarile create de miros, ce seamana cu un puf de piersica. Aciditate buna spre mare, cu suspiciuni de vitamina C, 12,5% alc, screw-cap, depuneri pe fundul sticlei, de fapt particule in suspensie. Usor dezechilibrat la final de aciditatea care mentine impresia de acrisor. Pare un vin corect, fara a impresiona, dar as alege oricand un Starmina 2011 de la Vinarte (la jumatate de pret!) in locul sau. Producatorul sustine ca strugurii au fost culesi si selectati manual. Este un IGP Danube River Plane, insa oricat am cautat n-am reusit sa identific exact zona in care se afla viile Damianitza. 28 de lei si 81 pct. Not recommended!

    Gewurztraminer de la Minkov Brothers, 2011, din categoria Cycle, care se afla in cealalta extremitate a raportului calitate-pret: galben auriu, lychee-le de rigoare ataca frontal, armata de condimente vine la pas in urma, pe un camp de ierburi dulci presarat cu cate un cantalup ici si colo. In gura, intensitatea medie a aromelor pare sa puna in umbra aciditatea, dar si dansa e prezenta de mana cu aceleasi condimente si ierburi, acum amarui. Imaginea de ansamblu nu putea sa nu cuprinda si un post foarte lung, specific. E mai degraba un vin uleios si rotunjel, suspectat de un rest de zahar generos decat un fresh and fruity. Curat si placut, un mare plus calitativ fata de alte cateva produse ale fratilor bulgari de anii trecuti. Iar pretul...ca de dincolo: 18 lei. Eticheta ciudata face parte dintr-o serie in care "cycle" reprezinta single-grape, bi, tri, four - cupaje de mai multe soiuri, intuitiv. 84 pentru ciclisti.

2 comentarii:

  1. Anul asta , in iunie la Albena, am avu ocazia sa incerc cateva vinuri ale fratilor Minkov. Da, traminerul lor e reusit, insa mai aun un sauvignon din gama Cycle, tot cu grasunul ala pe bicicleta, care mie mi-a cam placut.
    Razvan S.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine de stiut. Daca mai trec am sa incerc si SB-ul.

    RăspundețiȘtergere