11 aprilie 2012

All Rieslings @ Mme Pogany

    Se da: restaurantul Madame Pogany, 8 sticle de Riesling Italian si de Rin impartite in mod egal, amestecate in spatele cortinei. Cerinte: aflati cel mai bun vin.
poza de grup la inceput, nu se stie ordinea de servire

    Rezolvare magica: apare al 9-lea Riesling de Rin cu un raport zahar/aciditate/alcool 47/7.9/8.4, poreclit Thronicher Ritsch Auslese in tara sa, facut de Geiben in 1996, care-si spulbera competitorii cu un fulminant 86-87 de puncte. Din pacate nu a facut parte din concurs, a fost servit doar la desert, ca exemplu.
    Rezolvare personala Berbecutio:

    Cateva explicatii, pentru a inlatura suspiciunile de frauda la acest examen:
- proba 1: am fost mai mult decat generos, la regustarile de dupa mi-a parut rau; unii l-au lasat repetent, dar eu nu prea mai pun pret pe valoarea sub 80: poa' sa fie 68 sau 78, nu ma incalzeste cu nimic;
- proba 2: primul exemplar a avut defect de dop, nici al doilea n-a fost departe; speram la mai mult, dar poate i-a venit si lui sorocul dupa 4 ani de viata; after-party se mai aerisise si a devenit clar ca-i copt;
- proba 3: daca n-ar fi atat de "turbo" am putea vedea si vinul mai bine, iar am fost indulgent; vin recunoscut de la o posta de tot poporul;
- proba 4: daca venea un 2010 sau 2011 castiga detasat (in dreapta pozei aveti anii);
- proba 5: eu zic ca n-am mai fost asa indulgent, comesenii da;
- proba 6: a iesit clar in evidenta, in proportie de 99% va fi castigator, e din alt film; comparativ 1 la 1 (la 1, la 1, la 1.... :D) la sfarsit este depasit de Geiben cu 1-3 pct.
- proba 7: un vin decent, doar ca puteai pune casa gaj ca-i italian, nu Rin;
- proba 8: pare o usoara imbunatatire fata de 2010, s-a mai umblat pe la colturile taioase, dar parca s-a pierdut din mineralitate.
    Punctajele sunt pozate dupa terminarea primului tur de scrutin, e de preferat sa nu se mai schimbe dupa dezvelirea adevarului, chiar daca degustarea/bautul la liber continua. 
    Daca trebuie sa dau un campion, as prefera s-o lasam pe alta data. Nici ca mai beau Riesling romanesc cativa ani. Daca da cineva de vreunul bun intre timp, dati-mi si mie un bip.
    See you next time!

9 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. bine ca nu te-ai dus cu un beerenauslese. :) cred ca ar fi interesanta o degustare comparativa intre un trockenbeerenauslese si "sirena dunarii" de la vinarte; sunt vinuri pe acelasi palier de pret, facute din struguri culesi la stafidire, singura diferenta fiind baricarea ultimului.

      Ștergere
    2. Vai Florin, dar asa ceva nu se poate compara! 25 Euro romanesti cu 14 Euro nemtesti :)) Ai nostri e mai scumpi. Are traditie, pedigree, concursuri, medalii ;)

      Ștergere
  2. Mihai, nu chiar :) Trockenbeerenauslese e vreo 30 Euro :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma gandeam ca nu-i nevoie chiar de TBA, e suficient un BA.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Greseala mea, sirena (0,5l) e un vin cules la inobilarea boabelor, deci corespondent unui beerenauslese (0,75l) la 13-15 euro. Am incercat cel din 2001, pretul e un pic cam prea apreciat (probabil de la medalii); un experiment bun pana la urma a celor de la Vinarte, nasol ca au renuntat la producerea lui. Am gasit anul trecut un muscat ottonel (CIB) produs de Oenoterra, in gama comoara pivnitei, la 13-14 lei in kaufland. Vinul a fost exceptional, dar sold out dupa 2 saptamani; ... pe net nu am descoperit nici o mentiune despre el.

      Ștergere
  4. Eu oricum consider Sirena un vin overrated; in banii astia impusc niste Tokay-uri de mare angajament

    RăspundețiȘtergere