3 martie 2012

K-Wine Merlot romanesc, powered by Vinul.ro

     
    Initiativa celor de la vinul.ro se dovedeste din ce in ce mai de succes, fiind o confirmare ca publicul avizat simte nevoia de competitie, clasamente si medalii - si aici ma recunosc si eu. Producatorii cer uneori mici averi (exagerez?...hmm..poate..tocmai am gustat ce vedeti mai jos) pe o cutie de vin premium, dar oare ce-i in sticla face banii? Sunt sigur ca astfel de infruntari pe soiuri/zone/ani vor starni reactii adverse din partea unora, dar adevarul trebuie sa iasa odata la iveala - totul este blind! Sustin trup si suflet asemenea evenimente, mai ales ca votantii sunt la diferite niveluri de cunoastere - un esantion oarecum reprezentativ printre cumparatori, insa niciunul la prima damigeana de vin bun, ba cativa din liga Valeriu Cotea, CazanCuVin, Cristian Baschir, Otilia Chirita, Marian Timofti..& Co - prezenti la vot; cei care au imbracat si cumparat sticlele sau auto-exclus din juriu. Pe scurt, la start s-au aliniat 14 mostre impartite in doua categorii de pret, sub si peste 60 de lei, judecate in perechi trase la sorti "live" de neparticipanti in completul alcatuit. La prima categorie rezultatele au fost:

 berbecutio zgarcitus

    S-a pus problema unui castigator din fiecare categorie, sunt sigur ca participantii l-au definit pe formularele puse la dispozitie de organizatori, asa cum am facut si eu, iar un sistem piramidal ar necesita o gramada sticle din fiecare vin, din care ar ramane prea multe nedestupate/nefolosite ... sau destupate degeaba. O tombola?

    Partea a doua: vinuri din plaja de pret 70-90 de lei, adica greii:

68 a fost un prim sample cu defect de dop (n.a. - intalnit cam des la acest producator)    

    Acu..na, ca si la prima editie K-Wine, am fost singurul nebun impotriva curentului Anima/ Madame Visinescu. Si sa nu credeti ca sunt doar aceste doua exemple..istoria e mai lunga. Asta e, am un senzor in botic care nu accepta niste lucruri..mai bune..mai rele..ce mai conteaza? Tot respectul pentru munca si vinurile de la Sahateni, insa cu parere de rau.. nu-s pe frecventa mea. Sa nu va inchipuiti ca se discuta, sau se negociaza 7 ani; bei 1, bei 2..ridici mana pentru cel care ti se pare mai bun.
    Concluzii: organizare mai mult ca perfecta (nu e prima oara cand calc pragul acestui restaurant cu un foarte bun RCP), oamenii de la vinul.ro si-au facut treaba cu brio. Astept cu interes urmatoarele episoade ale sezonului, cu mentiunea ca ar fi bine sa nu faca parte din juriu reprezentanti ai vreunui producator (nu a fost cazul acum). Stiu ca acest model de pahar e (ca un compromis) acceptat la degustari, dar cand e vorba de vin rosu as prefera ceva deschis. Concluzia concluziilor: oricat de patrioti am fi, nici Merlot n-avem. Descoperisem asta la Cabernet sau Pinot, insa acum aveam sperante. Apare cate unul mai oaches in cate un an bun, insa pana la vinuri mari mai avem de lucru.
    

Salutari celor de pe Aleea Parului si celor care au stat langa mine si au votat (aproape) tot timpul invers! 

Segarcea 2007 are un aur si-un argint pe coperta

    Am auzit vorbind niste musterii - amatori de vin bun - inainte de show: "nu vin..nu cred ca va fi bine, n-am pentru ce sa dau atatia bani". Dragilor, va anunt public ca v-ati ars urat. Maine, cand veti merge la piata sa luati primul Print sau Oltenesc de soi din viata voastra, veti constata ca atata face. O singura sticla...poate doua. Aici puteati sa incercati inca 13 surori (Ha...Sora13 - the movie..remember?), sa discutati cu niste oameni cu experienta, sa va cizelati perceptiile. Fail!

13 comentarii:

  1. Ca de obicei, stii parerea mea si I agree to disagree :)) Blind nu inseamna neaparat 100% obiectivitate si nu este un sistem infailibil pt a stabili daca un vin e bun sau nu. Cu toate ca poate fi fun, de cele mai multe ori implica doar o privire fugara si de moment asupra unui vin. Sunt unele exemplare pe aici care au nevoie de ore intregi sa-si arate coltii. O spun din experienta, parol :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Stii ce experiment blind as face eu? Sa luam, de exemplu, seria asta de vinuri; dupa o prima tura de degustari, le-as lasa deschise, sa zicem, 24 de ore si as reveni cu o noua serie de incercari :) As fi extrem de curios care ar fi rezultatele si sunt 100% convins ca multe vor fi diferite de prima serie

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt de acord, dar si mai catolici decat Papa e greu sa fim. Nici macar la marile concursuri nu se practica deschiderea cu o zi inainte. 3-4 ore cum a fost acum probabil e ideal. Cum ar fi sa punctam un vin pe parcursul a ..sa zicem 48 de ore de la deschidere? :)) Imi si imaginez un grafic...
    Partea de fun e foarte importanta, ai si ocazia sa vezi si mai ales sa asculti oameni cu multa experienta. La 100 de lei 14 Merlot-uri - iar cred ca e interesant. After-party a ramas un vagon de vin; daca era cineva interesat sa reincerce o putea face cu oricare dintre probe, sau chiar cu toate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt convins, dar bine zici: ambianta e mai importanta in astfel de cazuri. Hmm, nu e vorba de a fi mai catolici decat Papa, ci de da a incerca sa privim astfel de rezultate ca nefiind litera de lege. Stiu ca nici la marile concursuri nu se practica asa ceva, nu ai cum, si asta e tocmai motivul pt care rezultatele lor nu prea prezinta asa mare importanta pt mine. Exact, cum ar fi sa...? :) Dar am putea, nu? Pt ca pun pariu ca pe parcursul a 48 de ore, punctajele vor diferi si tocmai asta e frumusetea unui vin si de aceea actul degustarii e atat de subiectiv, chiar si in blind.

    Uite cum vad eu problema in acest caz. Nu e vorba doar de castigatori si numai despre a fi cel mai bun. Si aici mi se pare excelenta ideea de a publica si situatia voturilor pt fiecare confruntare. Mai ales in primul tabel c putem observa pe langa, evident, castigatorul fiecarei runde? Vedem 3 lupte extrem de stranse, de fapt decise oarecum prin golul de aur :) Ce imi spune asta (vb pt mine, nu stiu de altii)? Ca la aceste runde, au fost destui oameni care au preferat oponentul castigatorului. Eu spun ca nu ar trebui eliminate aceste pareri, chiar daca s-au dovedit a fi in minoritate pana la urma. La fel, este valabil si pt deja celebrul tau caz cu vinurile Aureliei Visinescu :)) Chir si acel vot al tau contra, conteaza. A fost impresia ta de moment si trebuie respectata si privita ca atare. De aceea consider ca nu exista neaparat un adevar care trebuie sa iasa la iveala. Situatia arata ca la fiecare 15 oameni care prefera La Putere, exista 14 care prefera Stirbey, si tot asa :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Dar care sunt aceia? Am fost si eu surprins de lupta pe muchie de cutit la prima si a treia infruntare, asa ca la a 4-a am tras cu ochiul sa vad daca pot imparti cumva "oamenii mei" de "dusmani" :))) Pot spune ca toti cei cu experienta au mers pe Mircea.
    Referitor la "cand e momentul maxim" Matei si Malta mi s-au parut mult mai bune after the party ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihai, dar vinurile astea nu sunt cumparate doar de "experti" :) Iar daca se dorea un duel jurizat doar de profesionisti, era altceva, dar nu e cazul aici. N-ai idee de cate ori am mers pe mana expertilor si nu mi-a mai trebuit. Si ei sunt oameni si au gusturi care mai de care mai diverse.

      Hehe, astia erau si candidatii la imbunatatiri pe care ii aveam in cap :)

      Ștergere
  6. Oare Jamie Goode ne citeste...macar gandurile? :)))))

    http://www.wineanorak.com/wineblog/california/sine-qua-non-shot-in-the-dark-100-points-or-86

    Ca veni vorba de parerile expertilor :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut si eu cam multi care intra pe-aici din tari straine :)). Normal ca ne copiaza toata lumea :))
      Van Persie ne-a tras-o; meci de 6 puncte. N-am vazut meciul, dar am vazut infruntarea din tur si am cobit de atunci: 2 echipe care nu vor prinde CL anul asta.

      Ștergere
  7. Imi pare rau, Mihai, v-a cam facut-o Van Persie :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Am fost si eu la Merlot Kwine.Ai spus ceea ce era de spus: " oricat de patrioti am fi, nici Merlot n-avem". Subscriu. Preturile cerute de producatori sunt aberant de mari pentru ceea ce ofera.
    In rest am "nimerit" invingatorul in 5 din 7 cazuri,exceptie prima infruntare (unde am mers pe Segarcea; apropo dupa ce au venit si doi intarziati scorul a fost 16-13) si a treia (unde am preferat Stirbey 2006 lui La Putere). Au fost discutii ca o proba a fost mai rece ca alta (parca Menestrelul era mai rece). Personal ma asteptam mai mult de la Prince Mircea, dar (nu a fost doar opinia mea) am avut senzatia ca are gust de gaz. Poate daca mai statea la aerisit sa dispara , dar ieri..........Aici am fost contra somelierilor, dar cel putin Timofti a avut proba din alta sticla. Surprinzator de slabi au fost "rothenbergii". Organizare jos palaria.
    Ca incheiere, daca este sa aleg un "chior" in tara orbilor, as spune ca Anima e de tinut minte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut Bogdan, pe Mircea l-am prins si eu in zile mai bune ca ieri. Sa inteleg ca ai stat pe partea opusa fata de dl. Timofti, asa cum am stat si eu? Am stat vreo 3 pozitii mai in dreapta sa..peste drum. Anima...nu stiu ce sa zic - am fost singurul care a votat contra :D. Matei mi s-a parut foarte bun dupa incheierea concursului - am mai zabovit cu cativa cunoscuti la un paharel - dar si inca vreo 2-3: Emeritus, Stirbey Malta, etc.

      Ștergere
  9. Am fost vis-a-vis de "cazancuvin", pe aceeasi parte cu tine. Te-am vazut cand ai fost singut impotriva curentului.Drum bun spre ProWein!Astept impresii. Oricum si "cazanul" va fi acolo.

    RăspundețiȘtergere