23 martie 2012

Chardonnay de Roumanie à la Madame Pogany

    Dupa epuizarea celor mai importante soiuri rosii in cadrul seriei Vins Du Monde, Madame Pogany ne imbie cu o tematica noua o data cu acest frumos inceput de primavara: vinuri albe romanesti. Primul episod a avut loc marti, 20.03.2012, in jumatatea dreapta a restaurantului si a gazduit o intrecere intre 10 exemplare cat mai proaspete posibil din soiul Chardonnay. Va prezint in continuare punctajele mele, cu mentiunea ca s-ar putea sa fi fost intr-o pasa buna, fiind mai darnic cu 1-2 pct fata de alte concursuri. Castigatorul se pare ca va intruni si majoritatea sufragiilor publicului, din cate am tras cu urechea la alte mese, raspunsul final il puteti gasi zilele astea pe pagina de Facebook a organizatorilor.


    Despre cum a fost acolo: foarte frumos, lume multa, iubitori si cunoscatori ai vinului. Logistica si desfasurarea degustarilor, alegerea vinurilor - parca toate se imbunatatesc cu fiecare saptamana. Ideea de "after-drink" in loc de welcome drink mi s-a parut geniala: Rosu si Alb de Petrovaselo, Karakter de Visinescu 2011. Dupa vrea omul sa mai stea la o discutie, sa despice firul in 4, nu inainte!
    Despre vinuri: parerea mea e ca Chardonnay-ul nu va fi punctul forte al anului, daca judecam dupa esantionul (reprezentativ?) de mai sus. Mare parte sunt total atipice, usor de confundat cu SB, FA sau alte soiuri, in cateva lemnul excesiv e de-a dreptul gretos, in cateva bomba florala data de seceta aduce cu dansa aceleasi reactii. Cele 1-2 puncte in plus (poate) acordate de mine s-ar transforma usor in minus 5-6 sau mai bine in mana unui tehnician cu experienta, cum am vazut de multe ori. Cateva note de degustare succinte dar pertinente aveti si AICI.
    Ar fi interesant de vazut cum arata clasamentul si ca raport calitate/pret, pentru posteritate sau pentru cei doi cititori (imaginari) din cartier; eu trebuie sa recunosc ca nu voi fi atras constant in vreun wine-bar, wine-shop sau restaurant de aceeasi oferta zi de zi, din simplul motiv ca vreau sa incerc de fiecare data altceva.

    Preturi de wine-shop sau web-site producator, cele rosii doar estimate, am scos bulgarii
Formula nu-i chiar ideala, dar e ok pentru plaja 81-87 pct

    GoodWine va urez!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu