15 iulie 2011

Mostre "Vara in alb"

    Campaniile de promovare de acest gen sunt binevenite. Ma refer la promovarea unor vinuri bune si foarte bune deseori mai putin cunoscute publicului larg. Cum si in ce fel sunt atrasi producatorii e alta discutie - ca prea lipsesc multi. E de salutat prezenta noilor producatori, a unor vinuri noi de la producatori nu atat de noi, dar si a unor vinuri de import deosebite. Printre ele insa, am impresia ca s-au strecurat si cateva piese de valoare medie spre buna care nu prea s-au vandut din varii motive, dar si cateva de o calitate indoielnica. Lista arata asa, clasificarea o las la latitudinea dvs.:
- Recas: Sole Feteasca Regala Barrique 2009, Chardonnay "Cocosul" 2010, si un vin de import, frantuzesc, facut de Louis Latour - Chardonnay Grand Ardeche 2009;
- o parte din vinurile d-lui guvernator Mugur Isarescu, Dragasani: Cramposie Selectionata 2009 si Feteasca Regala 2008;
- Valeriu Stoica, Dragasani, Avincis: Sauvignon Blanc 2010, Cramposie Selectionata 2010, Muscat Ottonel 2010;
- Domeniile Sahateni, Aurelia Visinescu: Feteasca Alba 2009 - Nomad, White Artisan - 2009;
- Murfatlar 3 Hectare "Sable Noble";
-Domeniile Samburesti: Feteasca Alba 2009 si Chardonnay 2010.
- alte cateva vinuri de import.
    Evenimentul, care se desfasoara in vreo 10 locatii din Bucuresti, are loc in perioada 9-24 iulie. Ce bine ar fi sa fie permanent.
    Am reusit sa ajung azi la Corelli Wine Bar, unde am incercat cateva mostre pe care nu le stiam. Dupa un studiu atent al ordinii "de la mic la mare" am inceput degustarea cu acest cupaj de la Murfatlar, 3Ha, care contine Pinot Gris (2009, 60%) si Sauvignon Blanc (2010, 40%). Interesanta ideea cupajarii unor componente rezultate in ani diferiti, insa cu toata bunavointa si nerabdarea pe care am avut-o, pentru ca deja trecusera 4-5 zile de la inceperea campaniei, n-am gasit mare lucru. Un (acelasi) gust de pe vremuri, nu mai insist - 68 de puncte. Si paharul returnat in proportie de 75% plin domnisoarei care a avut grija de mine si comeseni. Cu un discret semn aprobator m-a intrebat daca vreau sa mai incerc si altceva, asa ca am trecut la Avincis, primul pahar fiind Sauvignon Blanc. Nu stiu daca mi-ar placut acest vin asa mult daca ar fi fost frig afara, insa in aceste zile toride de vara a fost potrivirea perfecta. Acrisor, revigorant, vioi, fara a da pe-afara de "pi.. de chat". Pentru un "new entry" chiar ca as folosi calificative la superlativ. Citrice nu prea coapte, carcei de vita-de-vie, "apos" as mai spune, in sensul pozitiv al cuvantului - a se citi aciditate ridicata; un usor iz de lemn isi face prezenta din cand in cand; campionul serii cu 81 pct in viziunea mea, cu toata invidia indreptata spre Chardonnay-ul Latour servit de cealalta parte a mesei. Fiind inca devreme, am mai incercat si Muscat-ul oltenesc "fabricat" la Cramele d-lui Valeriu Stoica, vinificat sec. Acesta are un miros specific, nu foarte intens, atacul este mortal, insa nu foarte bine sustinut de ce urmeaza. Acu'..nu stiu daca "educatia" trecutului te indeamna sa astepti o punga de zahar in bot dupa acest miros/prim gust, insa raman la parerea ca pe viitor se poate obtine mai mult din acest soi, si asta nu numai in zona Dragasani. Stiu ca toata lumea buna(?) tipa: sec! sec! sec!, insa si-un demi ar fi mers pentru intrarea in scena. "Cocosul" recasean a primit ovatii din partea partenerilor de degustare.
    In acelasi stil gazetaresc trebuie sa consemnez inca o data prezenta exceptionalului Chardonnay Latour, care in topurile personale e aproape de + , priceperea, atentia, implicarea d-soarei de serviciu, care chiar mai testeaza cate un vin din dotare impreuna cu noi cand are cateva secunde libere. Cred ca data viitoare am sa o...NU, nu e reclama la branza topita - am sa o intreb cum o cheama, in scopul dobandirii gloriei vesnice de a fi mentionata in eventuale viitoare review-uri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu