27 aprilie 2015

Sa fie drumul cu oameni - proverb romanesc

    Sa te duci o data in viata la Prowein daca esti pasionat de fenomenul vin, e o necesitate. Daca n-ai nimic de-a face cu business-ul vin, e de prost gust sa pierzi vremea pentru 3 selfie-uri an de an. Pentru ca oricum nu te baga nimeni in seama cand aud ca esti blogger (roman) de vinuri, ospatar (somelier) sau alta casta care nu cumpara vin cu paletul. Oare pleiada de atarnatori romani o avea vreo legatura cu numarul mare de expozanti romani? Nu de alta, dar pe la Vinitaly sau alte evenimente aproape la fel de mari nu vad nicio miscare.

    Hai sa luam cazul teoretic in care eu as fi un producator roman de vinuri care citesc cat de slab pregatit/experimentat e consumatorul roman, asa ca il vrajesc cu texte ieftine de cate ori am ocazia. Dar cine imi intareste mie spusele, care e terțul, independentul care sa-mi propovaduiasca posirca mai departe? IL CREEZ! Iau una bucata idioten rupt intre fesuri (sau fese era pluralul?), il expozez p-acolo, urca 2-3 poze pe Facebook, il dau la scoala si-l dau anonim..aaa... pardon.. independent, dupa ce l-am pus sa-mi pupe inelul si sa-mi jure supunere vesnica, oricat de proaste mi-ar fi vinurile.
Sa nu fi pastrat cineva inregistrarea, ca in alte cazuri mai penale, pentru ca o data penal, pe veci penal, oricate lacrimi de crocodil as varsa dupa ce bate grindina.
M-am trezit dimineata si am avut revelatia asta, orice asemanare cu persoane reale e pur intamplatoare.. pana la proba contrarie, traiasca DNA.

    Daca tot suntem la Prowein, sa admiram si o sigla urata, de un design penibil, alaturi de asocierea intre producatori high-class si altii care in toata istoria lor nu au facut un vin de Doamne-ajuta si se duc acolo inchipuindu-si ca aia-s dobitoci precum consumatorul roman.

    Daca am baut cu tine o bere nu inseamna ca te voi lua cu mine in echipa de stafeta 4x100 cand tu scoti 15min/km in papusoi la Adunatii Copaceni de Dragasani. O coagulare a vinului romanesc de calitate ar fi fost un lucru bun, insa grupul are niste bile de fier care trag prea mult in jos. Voi astia mai rasariti vreti sa fiti perceputi drept amatori, cum sunt ei acum? Felicitari, directia e perfecta. Nu va mai mirati ca anumite game o iau la vale.

     Sustin promovarea vinului romanesc DE CALITATE in afara granitelor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu