28 decembrie 2012

Vinurile ieftine din 2012

    Candva vorbeam despre cum ar trebui sa arate piata de vinuri romanesti, in viziunea mea personala, regasita in graficul de mai jos. Pe axa verticala este pretul, iar pe cea orizontala valoarea vinului, pe o scala de la 50 la 100 de puncte, aici gasindu-se doar intervalul 80-90, cel mai comun pentru mine.


    Poate ca am vorbit de prea multe ori despre vinuri scumpe, peste asteptarile mele, asa ca azi va prezint vinurile ieftine, sau mai ieftine decat m-as astepta, raportandu-ma la calitate. Sunt in jur de 40 dintr-un total de 225 romanesti, si ma refer doar la vinuri baute in 2012, 80+, toate se pozitioneaza sub curba rosie. Exista 15 producatori din 44 inventariati care au macar un vin "ieftin".

    Precizez ca pretul este exact acela pe care l-am platit in momentul achizitiei, pentru ca intr-un an au avut loc destule modificari. Ca exemplu, gama Vinul Cavalerului a fost reprezentata in primavara de rose, pe care am dat 18 lei, iar celelalte vinuri, foarte apropiate calitativ, le-am luat mai tarziu la 22 si n-au mai prins tabelul. E valabil si pentru Castel Huniade  - al carui pret a oscilat intre 10 si 17 lei - si multe altele. Am preferat sa prezint experientele personale, nu teoria.


Legenda:
Pret - pretul real;
NP - vine de la Normal Price, adica exact curba rosie din grafic;
IF - nu intereseaza, e functia care mi-a facut selectia;
Dif - diferenta in lei pana la curba "normalitatii".
Restul sunt clare.

    La Multi Ani cu vinuri si mai bune in 2013!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu