25 octombrie 2012

SERVE Milenium 2011

    Este un IG Colinele Dobrogei cu 13,5% alcool, care contine Sauvignon si Riesling (Italian). Aspect clar, de un galbui limpede care mi-a aburit paharul..daca n-o fi fost din pricina frigiderului. Aromatica celor doua soiuri a fost surprinsa in fotografia Milenara intr-o ipostaza apropiata de perfectiune, si zic asta din postura unuia caruia nu-i merge deloc la inima Rieslingul romanesc, asa cum nu prea-i merge nici Feteasca Regala. La capitolul asemanari cu alte fructe sau animale intalnite in copilarie ne ajuta site-ul ClubulCavalerilor: note de flori de tei si piersica alba, al caror mariaj ma duce cu gandul si la niste exotice...nu domnisoare, ci doar fructe. Atacul este fresh direct, n-are delay-uri suspecte, aciditatea loveste din plin in amortizoarele aromate, minerale. N-am cum sa nu remarc agresivitatea din ring, insa judecand prin prisma experientelor autohtone sunt sigur ca atunci cand va da coltul ierbii echilibrul va fi ideal, in  armonie cu amarul din final.
    Dar eu, ca un analist fidel, ma sacrific si iarna pentru binele poporului, fara sa ascund totusi aplecarea spre aceste vinuri cu aciditate ridicata, usor fructate, clean and clear. Nu contest ca din unghiul cocalarului de terasa lucrurile s-ar putea vedea acre, ca deh..nu-i demi, n-are buchet intens, dar pana si el a ajuns in sfarsit (sau incepe sa) aici: sa bei vin la carciuma e cool. Toti fraierii beau bere, trebuie sa fii altfel. Zilele trecute am intrat in Piata Veteranilor sa-mi si eu, ca tot omul, un kil de branza. Siderat e putin spus cand am vazut in spelunca centrala oferta...nu la bere cum am vazut ani de zile, ci la vin. Babeasca Neagra demi, Feteasca la fel, la halba. Neinteresante amanunte. Consumam toata productia intern, si asta nu e putin lucru. Iar piata da din coate si se mareste usor-usor, ocupand spatii (nishe) pentru gusturi felurite. De-aia ma bucura abordarea SERVE cu aceasta aciditate strapungatoare. Mi-ar placea sa vad ca mai multi se pregatesc pentru pasul urmator, pentru ca de rosii crude scoase la vanzare in stadiu de fetus-2011 mi-e lehamite sa povestesc. Am zeci, daca nu sute de vinuri straine in tolba despre care as putea vorbi si care din pacate ne cam fac de ras ca nivel de cultura, dar trebuie sa recunosc ca in afara de jobul si viata de zi cu zi primeaza vinul inaintea scrisului despre vin. 84 de puncte si 30 de lei pe site. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu