26 octombrie 2012

Cecchi "La Mora", Morellino di Scansano 2011

    Pierdut intre miile de sticle dintr-un Auchan in Milano am remarcat ca acest sortiment era cel mai cautat dintre vinurile aflate la un pret mai mic (oferta). Tineri si varstnici, veneau direct spre partea de jos a unui raft si luau 1-2 sticle fiecare. Am fost sceptic cand am vazut pretul, dar si producatorul, care avea foarte multe vinuri expuse - deh, traind in RO ai niste sechele. Este un DOCG Morellino di Scansano, facut din Sangiovese 90% si "alte soiuri rosii". Culoarea nu tradeaza varsta, fiind un rubiniu intunecat, licoarea a petrecut o scurta perioada in tancuri de inox, neavand de-a face cu lemnul. Primul nas trezeste amintiri despre Syrah, notele fiind inchise, bituminoase, in plan secundar aparand ciuperci, argila/caramida (?!), un varf de cutit de piper si bineinteles fructe negre, mai ales dude. Corpul este atletic, fara depuneri greoaie pe solduri sau abdomen, nuantele confirmand 100% nasul si completandu-se cu senzatii fructate amarui. Un vin facut intr-un stil - si dintr-un soi - cu totul aparte fata de ce intalnim pe la noi, senzatia de placere apare de la jumatate limbii spre inapoi, poate si pentru ca are doar 2g de zahar rezidual. Nu e prietenos de la prima incercare, mai ales in post gust, unde se simte astringenta combinata cu piperul, asa ca nu i-ar strica vreo 2 ani de singuratate intr-un beci. Mi-a lasat senzatia ca ar merge foarte bine cu niste vechituri amarui din jurul Goudei. 85 de puncte la numai 3.99 EUR. Chiar daca gigantul Cecchi face 1 mil de sticle doar cu aceasta eticheta, nu pot sa nu fac, ca de obicei, o trimitere spre Romania, de unde am baut in ultimii 2 ani doar 2 vinuri care, la acelasi pret, egaleaza si calitatea: SB "V" 2010 de la Recas si CS 2008 de la Iordache. In rest, o ceata in care nu prea mai am chef sa-mi stric proiectoarele/ficatii. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu