24 iunie 2011

Degustare Rose - Fine Romanian Wines

    Am participat in seara zilei de 22.06 la o degustare de vinuri roze intr-un loc mai putin obisnuit: adica aici. Floraria Olandeza ne-a intampinat cu o temperatura potrivita atat a vinului cat si a aerului - contrastanta cu arsita asfaltului de afara. Locatia unde se afla acest magazin de vinuri/florarie premium este foarte simplu de gasit: mergeti in fata la Kaufland pe Barbu Vacarescu, stati la o distanta de 40-50m de intrare cu fata la ea, apoi intoarceti capul spre dreapta: Ramuri Tei nr. 8. Vinurile degustate au fost: Enira Roze 2010 - inca de la intrare - un vin proaspat, "crispy", cum l-a descris gazda serii, aciditate ridicata, poate chiar spre limita de jos a unui efervescent. Dupa parerea interlocutorilor mai experimentati decat mine - capul de afis. Mi-a facut placere si reintalnirea cu Merlot-ul Sole Roze de la Recas, Roze-ul de Stirbey 2010 (!), Terra Romana, Scurta de Halewood si Corcova. Doar pe ultimul nu-l mai gustasem, insa nu stiu daca am pierdut mare lucru; parerea mea e ca e un vin cam greu de dus vara, aproape rosu la culoare. Dar, ca si celelalte vinuri, are circumstante atenuante: nu stiu ce am mancat inainte, sau o fi fost de vina arsita (liparul) de afara, insa n-am reusit nici sa simt cine stie ce arome, nici mari placeri la gust, ca alte dati, cu aceiasi subiecti in pahar. Exista multe review-uri pentru fiecare dintre aceste vinuri foarte bune - unele facute chiar de mine, nu stiu daca mai era loc de inca unul.
    Sala plina, audienta cocheta, cam galagioasa pe alocuri, prezentarea vinurilor a fost facuta de Alin; descrierea fiecarui vin a fost concisa, obiectiva, fara prea multe note de degustare sau note pur si simplu. Este de apreciat cantitatea de cunostinte impartasita publicului intr-un timp destul de scurt. Pe la jumatate ma gandeam ca daca ar face cineva stenograma a tot ceea ce s-a spus pana atunci ar fi umplut deja vreo 10 pagini. Degustarea a fost insotita de branzeturi invechite, fructe si mezeluri fine. Am remarcat si "hainutele" sticlelor, pe care nu le-am mai vazut "live" pana acum, care, dupa ce sunt tinute in congelator, sunt capabile sa raceasca vinul la temperatura optima de degustare in cateva minute. E o tehnologie cu un gel in niste compartimente pe marginile interioare, care poate fi folosita  pentru racire sau pentru incalzire. Preturile sticlelor din vinurile degustate au avut un pret promotional de achizitionare si pot sa va spun ca nu prea am vazut participanti plecand fara 1...pana la 6 sticle "in buzunar". Selectia de vinuri in exclusivitate romanesti, pe care am descoperit-o destul de tarziu la etaj e excelenta. Nu stiu cine e "vinovatul" pentru asta, dar eu voi mai trece pe aici. Am luat doua exemplare noi pentru mine.
    Ii multumesc lui Auras pentru invitatie, il felicit pentru organizare si pentru ca a fost o gazda model, asteptam si pe viitor asemenea initiative.

4 comentarii:

  1. Multumesc de apreciere. Sper ca emotiile sa nu fi deranjat prea tare ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu s-au simtit; in schimb cred ca m-as fi enervat de cateva ori si i-as fi dojenit pe galagiosi. Stii tu..aia mai din spate care tineau paharele in palma ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. data viitoare zicem si de pahare ceva :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Salutari de la FRW!
    Multumiri pentru aprecieri si va lansma invitatia cat se poate de oficiala de a ne fi alaturi joi,
    7 iulie 2011, in locatia FRW/Floria Olandeza, incepand cu ora 20.00, la o degustare de Chardonnay-uri produse in Romania!
    Vinuriule vor fi prezentate de dl. Alfred Binder!
    Te asteptam!

    RăspundețiȘtergere