16 iulie 2017

Portughezii inca nu stiu

    E ceea ce am putea numi un clasic portughez, pentru ca provine din Douro si e compus din Touriga Nacional, Touriga Franca, Tinta Roriz. Poseda 90p WE si nu trece de 40 de lei/daca stii de un' sa-l iei. Online va fi mereu simplu - zice un proverb modern. 
    E ceea ce am putea numi un vin "negru", cu nas frumos, fruct rosu - prima impresie a fost de visina strivita intre degete. Lemnul e si el in plutonul inaintas, insa ceea ce il face atragator e naturaletea. Oare lipsa ei in majoritatea vinurilor romanesti scumpe - in afara de teama oenologului ca nu-i iese - se datoreaza nevoii de a satisface excesul de zel in a enumera zeci de fructe, legume si flori din partea descriitorilor de vinuri? Mi-e ca multe vinuri sunt foarte reusite de la natura, insa le tratatam cum a spalat ala Poarta Sarutului. Ce mai are al nostru Andreza: un corp mediu, complementar astringentei frumoase, savuroase, cu taninuri rotune, coapte, dar aciditate usor sus. Suculenta, vinozitate, intensitate, complexitate aromatica, dar si un final mediu-scurt daca e usor sub temperatura, pentru ca n-are suficient combustibil la iesire (alcool 13,5) ca sa lase urme. 
    N-am eu parte de luxul asta, ca-s multe de testat/scris, dar m-ar putea bucura multe seri, indiferent de cat de pretetioasa e atmosfera. 89p. 

P.S. Ce nu stiu portughezii? Ca in RO nu ne ajunge bautura si avem nevoie de ajutor urgent. Vin bun si ieftin, ca asta de mai sus!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu