1 octombrie 2015

Sauvignon Blanc Cotul Dunarii, Intervitt, 2012

    Despre SB-ul "de raft inferior in supermarket" Cotul Dunarii 2012 spuneam in 2013 ca... "desi imbuteliat la inceputul lui august nu pare asezat, simtindu-se inca drojdiile in miros, dar si fructul, sub forma de caisa, cireasa alba, mere verzi, sau boaba de strugure, toate la o intensitate scazuta, dar amplificata in gust. Aspectul este curat, galbui, onctuos, lasa lacrimi pe pahar, probabil de la alcoolul de 14,4%, prezinta si o tenta generala leguminoasa, are structura, e cam agresiv in final si usor metalic - senzatie care dispare dupa aerare. [...] pariez ca scoate cel putin 86 de puncte intr-un an. Acum 83."
    Am pariat in sensul ca am pus o sticla la beci, pe care mi-am propus si am reusit sa o revad in 2015. Iata impresiile: setul aromatic și structura, împreună cu savoarea, le-am mai văzut doar la unele Davino mature (albe), aciditatea se menține sus, demna de un mare SB. Cu fruntea sus acord 88 de puncte și recomandarea de rigoare: opriti-va din bautul de branduri, etichete si povesti! Diversificati, schimbati si mai ales evoluati! 
A costat 12 lei, in Romania poti fi considerat un ciuri-buri daca descoperi si bei vin ieftin, dar bun. O sa se uite toti la tine ca la ultimul sarman.

P.S. La o a doua trecere, in ziua doi, se simte acel nenorocit filtru, tradus in simtiri drept carton ud, care a tras in jos multe vinuri Intervitt in ultimii ani. 

P.P.S. Oare crama asta, de 400ha, o fi fost luata in calcul la realizarea cartilor de vinuri romanesti?

PPPPSSS: L-am vazut la raft zilele trecute! Pe 2012!


2 comentarii: