18 noiembrie 2014

Diferente intre Lidl si magazinele specializate de vinuri

    Pe scurt despre un vin luat recent din Lidl, la numai 20 de lei: fructat si floral, savuros, complex, bine structurat, echilibrat. 86/100 puncte. 

    De-astea n-o sa vedem niciodata la comerciantii "specializati", pentru ca nu renteaza din punct de vedere economic, indiferent cat se lamenteaza langa rafturile retailerului german: cantitatile pe care le ruleaza sunt mult prea mici pentru ca adaosul (in forma bruta, nu procentual) sa sustina cheltuielile si un oarecare profit. Lupta e evident pierduta inainte de a incepe.
    
    Daca nu exista flexibilitate si inteligenta din partea producatorilor nostri, din cauza lacomiei, sau a lipsei de viziune pe termen lung, se apeleaza la varianta b: importuri punctuale din ce in ce mai usor de realizat, care permit un adaos satisfacator pentru sustinerea afacerii, desi, onlineul nu prea mai lasa loc de boom-uri. Dupa ce simti mirosul de sange (de Toro, de boeuf, di manzo, etc.), calea de intoarcere nu cred ca va mai exista. Iar cand cel care recomanda a ajuns (deja) sa spuna despre vinul romanesc ba ca e prost, ba ca e scump (uneori fara legatura cu realitatea), atunci ruptura nu mai merge insailata, nici daca s-ar dori, pentru ca acel consumator a fost intors definitiv catre alte zari.
 
    Tragand o linie prin piata de vinuri pariez ca peste 4 ani vom bea vin romanesc mai bun, asezat pe o curba normala, in armonie cu sferele internationale.


2 comentarii:

  1. E un vin mult prea acru ăsta, parcă-i „italiană” din oltenia crescută la munte, într-un an prea ploios...a fost o dezamăgire.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca un Domaine Wachau iti lasa impresia asta.. ma gandesc la Rock Fm: "maybe you do it wrong" :)

      Ștergere