30 ianuarie 2014

Permont's 1940 Brut Nature

    Am luat acest spumant la completare intr-o cutie de altele, pretul fiind incredibil de atragator: 4 EUR in Spania. E un cepage clasic de Parellada, Macabeo si Xarel-lo, perlatia e fina si bogata, face cerculetul de rigoare. Olfactiv ofera o intreaga varietate de fructe, de la cele verzi, tari si necoapte, pana la cele usor trecute. Mi-a fost tare sete cand am desfacut sticla, sper sa nu fiu subiectiv. Nu are cremozitatea si complexitatea spumantelor de top, insa satisface tocmai prin simplitate si lipsa zaharului. Nu are asprimea pe care am mai simtit-o si detestat-o in alte Cava care au ca baza cele trei soiuri si din cauza carora in general aleg altele care contin si Chardonnay. Bate spre Zarea 100, insa e la jumatate de pret. 84 de puncte. 
    Data viitoare iau vreo 3 cutii, numai ca voi evita Decantalo, care desi promite pe site ca livreaza oriunde in Europa in maximum 7 zile lucratoare, a trimis vinul pe 30 decembrie, comanda fiind facuta pe 5. In afara de asta din pachet lipseau 7 sticle. Mi-au inapoiat cu greu contravaloarea acelor sticle, insa nu si taxele de transport aferente. Din 4 comenzi grase facute in 2013 numai una a fost in regula. Ne mutam la ebuywines.com de la primavara, prilej cu care vom cunoaste si vinurile altor producatori, vom compara punctajele altor critici, cum ar fi Tanzer, care in momentul acesta are un plus de credibilitate fata de altii, suspectati a fi prea generosi. Sper sa nu sar din lac in put, pentru ca structura ambelor site-uri pare foarte asemanatoare, sa nu mai zic de preturi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu