29 octombrie 2012

Cum a imbatranit Torres

    Am gasit doua vinuri care as fi dorit sa fie la maximul de calitate, avand in vedere varsta. Le-am luat cu strangere de inima, deoarece comerciantul respectiv le-a tinut in pozitie verticala, chiar daca variatiile de temperatura sezoniere n-au fost majore, n-a batut soarele in ele. Preturi de dumping.

    1. Cabernet Sauvignon Gran Coronas Reserva 2005: l-am lasat 2 ore sa respire afara, in decanter, la 18 grade, abia atunci suna cum trebuie: dulceata de cirese amare, vanilo-cacao-cafea, coacaze prea coapte. Un maxim de tanin captuseste rapid gura cu o pelicula de lipici. Inainte de asta atacul aduce unele senzatii dulci, corp aproape sobru, acditate la fel. Nu lungimea postului este punctul sau forte, ci complexitatea, greu de depictat. Aparent are o usoara cadere in corp imediat dupa lunecusul pe gatlej, dar cred ca e o impresie falsa, data de astringenta ridicata, specifica acestui soi, care provoaca rauri de apa in gura. Impreuna cu nobletea invechirii (din pacate a stat in picioare ultimii doi ani) ajunge la 87-88 de puncte, la un pret extrem de mic: 39 de lei! Paharul gol miroase a Amarone de 95 de puncte. Dupa inca 1,5h de aer ajunge clar la 90 de puncte, bine ca nu l-am bagat in vreun blind! Chiar daca a fost ultima sticla disponibila, nu va pot dezvalui sursa. 

    2. Garnacha, Mazuelo si Syrah Gran Sangre de Toro Reserva 2005: 32 de lei, 87 de puncte. Cred ca am mai povestit despre acest vin cu alta ocazie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu