7 iunie 2011

Cramele Recas Sauvignon Blanc 2010 "V" - The Legend of Transylvania

    Incitat de Marea Medalie de aur obtinuta anul acesta la Vinvest, l-am trecut pe wish-list. A mai zabovit o vreme pe langa frigider, dar pana la urma i-a venit randul. Ca sa am si alte "puncte de vedere" l-am urcat in avion cu un var Princiar de la Tohani (aproape dublu la pret) si le-am dat drumul de sus. Fara parasute. Despre varul cel nobil n-am sa spun prea multe - doar ca e incadrat bine in soi, plat, n-a primit mai mult decat inculpatul de fata - am sa ma refer doar la campionul banatean.
      As aminti de dopul DIAM sau eticheta din plastic transparent care mi se pare ca-l are pe "vino-ncoa'" la raft. Fata de eterna poveste prezenta pe foarte multe sticle - din majoritatea  surselor, care ne duce cu gandul la istorie, obiceiuri si vinuri care ne-au (doar) imbatat acum 20-30 de ani, seria aceasta induce modernism, progres, prospetime, new-wave in materie de vinuri.
    Inca aveam in nas mirosul unui amestec de lamaie cu portocala si grepfruit care m-a racorit peste zi (natural, mixat la storcator si cu 60% apa, ca asa zice Dr. Menci), asa ca atunci cand am mirosit seara SB-ul le-am gasit pe toate acolo. Parca-parca erau si ceva flori, cum amintesc altii care l-au baut duminica. Nu sunt sigur ca erau de salcam, soc, dar ceva foarte placut. Mixul de arome e superb, iar pisicile nu par a se fi apropiat de viile Timisului. Fata de fratii sai mai mari din anii trecuti are acea prospetime de vin "de anu' asta", care, odata cu venirea anotimpului cald, e indispensabila. Aciditate e destul de ridicata, dar bine echilibrata parca nu atat de restul de zahar, cat de "buchetul" pe care il poseda. Mai imprumut si eu termeni auziti prin diferite zone geografice, in cazul de fata nord-est. Au fost cateva momente cand acest vin m-a facut sa ma gandesc la epitete cum ar fi "arome taioase/complexe", "corpolenta", si asta cred ca a si convins juriul Vinvest. Pretul sau e undeva in jur de 15 lei, deci categoric un best-buy. Si jos palaria, Recas, nu sunteti la prima "greseala" de genul asta. Se gaseste in majoritatea hyper-super-mega-marketurilor.
    Doar pentru cei interesati/curiosi de nivelul de placere simtit de mine cand l-am incercat (ceilalti - mainile la ochi!), acesta este spre nota 85/100. Si deocamdata n-am note peste 90 in topul personal. Alta consideratie personala: din probele premiate as fi dat leului partea sa (chiar daca primit-o din plin in fiecare an): Sole-ul Chardonnay. O fi si-asta un criteriu? "Lasa bre, ca ti-am dat si anul trecut?". Pentru mine ar fi. Doar ca eu voi avea pretentii de snob in domeniu peste inca vreo 2-3 ani. Deocamdata fac si eu un pic de galagie.
    Si la sfarsit, ca o erata, sa nu carecumva sa creada cineva ca l-am primit gratis (Dane, chiar nu mai am chitanta!), dezvalui ajutorul important pe care mi l-a dat flight-ul cu varul prahovean: SB-ul recasean mi-a lasat impresia - sau mai degraba convingerea - ca-i uuuun milimetru acolo cupajat cu un Dry Muscat, inconfundabil de altfel, de la aceeasi sursa. Sau o fi terroir-ul...
Subscrie cineva?
    In alta ordine de idei, ies din peisaj cateva zile, ca ma cheama datoria la Bruxelles. Multinationalele sunt obligate de UE sa "raporteze" anual sindicatelor/reprezentantilor salariatilor din fiecare tara in care au afaceri situatia financiara, achizitii, investitii, etc. Am identificat deja cateva wine-bar-uri(m-am speriat de review-urile unor nemti, olandezi sau britanici care le considera scumpe) si magazine de vinuri in zona in care ma voi afla asa ca mi-ar placea sa-mi dati cateva recomandari despre ce "bunataturi" as putea incerca in zona. Ca doar nu era sa-mi iau avion inapoi dupa sedinta, ci la doua zile dupa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu