23 iunie 2017

Apollonio Squinzano, Mani del Sud, 2013



     Squinzano 2013 este un asamblaj nefiltrat de Negroamaro, Sangiovese si Malvasia Nera, ultimele doua in proportie de 15%. Toate provin din "bush vines" de 20 de ani vechime, fermentatie in budane, 6 luni la baric, 6 luni la tancuri mari de lemn, si inca 6 la sticla inainte de punerea pe piata. Notele de degustare date de producator se invart in jurul migdalelor, insa in opinia mea fructele rosii iau fata, pe langa gemul de pruna. E consistent, dar are aciditate, e amplu, are kick, vinozitate, tanin, persista, place. Din pacate pentru noi, fara adversar in zona ~9EUR in RO. Dar stati linistiti, vinul romanesc se vinde mai bine ca oricand. 


88 de puncte dupa 24h de micro-oxigenare. Nu ca asa am vrut sa-l tratez neaparat, ci pentru ca in prima zi, cand am baut primele doua pahare, n-am avut deloc dispozitia sa scriu ceva, doar l-am savurat. De gasit "La Musat" la pret foarte bun!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu