17 decembrie 2014

Feteasca neagra - regina ultimei nopti de degustari 2014

    Cu toate ca n-am avut timpul necesar toamna asta sa fac atatea degustari comparative pe cat mi-as fi dorit, am reusit sa inchei sezonul 2014 cu una a carei vedeta a fost soiul nostru de vaza, Feteasca Neagra. Am selectat cu atentie vinuri din segmentul de pret mainstream, cu mici exceptii, am tocmit sala de jos la Ristorante Neptunus, am dat sfoara in tara si ne-am intrunit vreo 25 de oameni.


    Ca de obicei, am propus celor prezenti o seara placuta alaturi de bautura preferata, intr-o organizare care sa scoata in evidenta vinurile degustate, mai putin un razboi intre acestea. M-am bucurat sa primesc telefon a doua zi de la unii dintre participanti, care intrebau unde gasesc vinul clasat... penultimul. Fiecare isi alege favoritii sai, dupa cum am vazut si la ultima degustare de Tamaioasa Romanesca, cand vinul de pe locul al treilea a fost comandat, a doua zi dupa degustare, in numar de 120 de sticle.


    Spre suprinderea mea, toate vinurile au fost de la bune in sus, fara defecte, fara arome nedorite, astfel ca in clasamentul personal primele locuri au fost ocupate de Domeniile Franco-Romane, Lacerta, Cramele Recas (2012 si 2013), Paganus, Alira, Viile Metamorfosis, Iacob.


    La partea de centralizare a iesit scandal, la figurat, pentru ca pe la jumatatea concursului ni s-au alaturat doi italieni, buni cunoscatori de vinuri, carora pana la urma le-am luat in calcul evaluarile, insa le-am pastrat si pe cele romanesti, separat. Asa ca... avem doi castigatori! Viile Metamorfosis 2013 pe clasamentul pur romanesc si Lacerta cu punctajele italienilor incluse. Vinurile care au ocupat un podium largit au fost, in ambele clasamente: La Putere 2012, Terre Precieuse 2011, Casa Panciu 2012 si Paganus 2007.
    Sa ne fie de bine!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu