5 februarie 2014

Cel mai scump vin din ianuarie

    Am citit pe eticheta ca fereastra de consum ar fi pana in jur de 2016, asa ca l-am decantat vreo ora si jumatate. Pana m-am mai racorit cu un Prosecco am apucat sa vad ca premiile internationale nu sunt cine stie ce, cate un bronz pe la IWC-uri, ba Decanter chiar spune ca-i lipseste lungimea postului. Apoi mi-a sarit in ochi pretul: vreo 400 de lei in Romania (l-am primit cadou). E unul din acele vinuri pe care (doar?) producatorul il considera o capodopera? Probabil a fost creat cu niste costuri extreme, din doua vii, Margaret River si McLaren Valley, are 13,5% alcool, e nefiltrat, culoarea nu tradeaza deloc varsta. Crama s-a infiintat in 1853 si se mandreste cu o medalie de aur la Paris in 1882, pe langa celelate.. stati jos, sa nu va ia ameteala!..  6952 de medalii!! 
    Nas: asezonat bine, cu o gama larga de condimente si ierburi aromate, din care ies in fata piperul, ardeiul gras si leusteanul. Are note high-class de invechire la sticla, insa si componente greoaie, asemanatoare cu zeama de la porumb fiert sau bulionul. Gustul este mult mai in viata, cu aceleasi ierburi aromate ce suie direct sus, pe palat, are o consistenta excelenta, dar persistenta scurta-medie, cum zice Decanter. Sunt sigur ca exista felurite mancaruri care, asociate, pot crea o imagine mult mai cozy, insa atunci am vorbi de un vin "de gastronomie", sintagma care descrie elegant un vin cu niste laturi inabordabile by himself. [Cu Grana Padano n-am reusit sa-l resuscitez]. 83 de puncte, poate 84 pentru middle-part.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu