9 ianuarie 2014

Cru Burgeois-uri 2008, by Lidl

    Un Cru Burgeois, facut (aproape?) in totalitate din Cabernet, cantarit de Decanter la 16,5pct, si "highly-recommended", cu fereastra de consum 2011-2018 apare in Lidl in 2013, in ajun de sarbatori, la 30 de lei sticla. Tot Decanter zice ca pretul, cand l-au evaluat, era in jur de 20 de lire, asa ca m-am asteptat la un chilipir, chiar daca nu vine dintr-un an excelent cotat. L-am luat din Topoloveni si l-am plimbat la Pitesti inainte sa ajung in Bucuresti, asa ca l-am mai lasat vreo 10 zile sa stea la cutie. Inainte de degustare l-am decantat (avea depuneri) si aerisit vreo 4 ore. Insist pe partea de "odihna" a vinului, pentru ca mi s-a intamplat saptamana trecuta a zecea oara sa mi se para unul mai slab decat de obicei, chiar la 48 de ore dupa ce l-am agitat 300km. Daca vrei sa vezi tot ce-i mai bun dintr-un alb, de exemplu, dupa ce l-ai adus acasa lasa-l la orizontala la sub 20 de grade macar vreo doua zile si inca vreo doua in frigider, sa se obisnuiasca cu frigul. 
    Fa-ti un stoc tampon daca ai un consum frecvent, pentru ca am vazut diferente de pana la 5 puncte numai din cauza transportului si a aerisirii insuficiente. Sa nu zic 3 saptamani ca in filmul ala! Daca dupa ce ai dat o suma importanta de bani treci usor peste aspectele astea, mai bine bei si-o tuica inainte. Nas: piper alb, dulceata de cirese, violete, legume verzi - bine intesate (stiti bancul cu verbul "a tzese"?), amalgamul e placut. Gustul insa e in discrepanta, foarte sec, auster, cu arome minimaliste, cu toate ca fac parte din gama de lux: piele, pamant, frunze uscate. E stilul de vin care probabil nu se va face niciodata in Romania, din multe motive: de la solul fertil pana la consumatorul infertil. De tanin si aciditate era sa nu mai zic nimic, asa sunt de bine integrate. Structura e mediu-low, ii lipseste amplitudinea promisa de miros, iar post-gustul e cam scurt si vireaza spre cafea/lemn. Fara intrarea de gala pe care o face mirosul, ar fi banal, dar asa merg pe 85 de puncte.   

    Chateau Listran 2008: avem si note cerneloase si fructate si condimentate, insa vinul e slabut, fad, fara pic de personalitate. L-as incadra undeva la 83-84 de puncte si tare mi-e ca frantujii devenira tare comerciali. Daca un Cru Burgeois se prezinta asa, nu va vad bine, hai! 
    Au costat 30 si 36 de lei, nu-mi amintesc care-cum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu