21 noiembrie 2013

Jidvei Sauvignon si Feteasca Regala Tezaur 2012

    Majoritatea cupajelor albe din gama Tezaur au fost reusite in ultimii ani, iar dupa ce am vazut la fata locului schimbarile pozitive care s-au petrecut la producatorul de pe Tarnave, asteptarile au crescut. 
    M-am bucurat sa descopar la dezvaluirea etichetelor dintr-una dintre zilele de concurs vinul.ro ca punctasem acest vin la 84 de lungimi, asa ca la prima intalnire in Carrefour l-am luat la o plimbare la brat pana in Ghencea, sa vada si el stadionul de aproape. 
    Din exterior sunt de mentionat cateva aspecte: DOC-CMD Tarnave-Jidvei, imbuteliat in septembrie 2013, alcool 12,5%, recomandat a se servi la 4-6 grade (!). A.. si-mi plac capisoanele din plastic transparent, fata de cele opace din acelasi material. Mirosul este foarte rezervat, aducand abia "la cald" cateva arome specifice Fetestii Regale, care in gura e frumos sustinuta de aciditatea Sauvignonului. Onctuozitatea amintita pe eticheta secundara se simte, intr-adevar la rece, Un vin curat, auster, usor amarui pe final - un atribut ce imbie spre urmatoarea inghititura. Mi-ar placea sa-l vad si peste vreo 6 luni, pe cand cruditatea va fi fost uitata. Raman la cele 84 de puncte si formulez doua recomandari: reglajul presei si cantitatea de sulf - mai cu mila, exista plasa de siguranta mai jos in gama. 
    Concluzia e ca la 25 de lei unul dintre producatorii foarte mari introduce un standard, o bariera a raportului calitate - pret, consumatorul putandu-se bucura de vinuri din ce in ce mai bune, fara a fi nevoit sa scoata din buzunar din ce in ce mai multi bani an de an. Iar ele incep sa fie reprezentative pentru terroir-ul rece transilvanean, n-au nevoie de machiaje inutile. Foarte frumos din partea voastra! As alege oricand acest vin in defavoarea multora mai scumpe. 

    P.S. Am tras cu ochiul la celelalte comisii, neavand ocazia sa ma intalnesc cu alte vinuri Jidvei la concurs si impresia generala este aceeasi: vinurile de retail au crescut remarcabil in calitate, am vazut constant in jur si peste 80 de puncte pentru gama Grigorescu sau Nec Plus Ultra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu