27 mai 2013

Crama Basilescu Sauvignon Blanc Edition 2008

    Am primit cadou zilele trecute de la RaSto, confratele de la vin2.ro o sticla de Sauvignon Blanc Edition 2008, Crama Basilescu, care m-a motivat sa spun cateva cuvinte, surprins fiind de starea foarte buna in care se afla vinul. Vorbesc despre un DOC-CT in editie limitata, cu 13,6%alcool, purtand vechea eticheta decupata care mi-a placut mult. Sigur ca noua imagine gandita de Gheorghe Moisescu este un upgrade binevenit, necesar, care unifica brand-uri ca Autentique, Edition, Unique, dar lasati-ma sa fiu vintage, ca acest vin! Primul lucru in legatura cu care aveam indoieli este aciditatea, dar este perfect asimilata intr-un complex de fructe galbene, coaja proaspata de strugure alb si floare de tei, pe o structura solida, amplitudine frumoasa, coloristic light, fara semne de ingalbenire, cu o lungime a post-gustului de invidiat si un minim rest de zahar care uneste toate componentele. Am dat acestui vin 81 de puncte in 2009, imi pare rau ca am ratat perioada de maxim, insa si acum e excelent prin fructuozitate si savoare, evolutia la sticla a fost mult peste asteptari. 87 de puncte. 

3 comentarii:

  1. :) imi pare bine ca ti-a placut. nu mi-as fi permis sa-ti semnalez si sa-ti dau un vin care mie sa nu-mi fi placut. cand cineva va vrea sa ia in calcul vreo competitie de sauvignoane romanesti, va trebui sa ia in calcul si vinul asta. din pacate, mai sunt cateva sticle prin depozite :(
    RaSto

    http://vin2.ro/valentines-edition/

    RăspundețiȘtergere