7 mai 2013

Coana Nita din Priorat

    Cupaj de 4 soiuri - Garnacha Tinta, Samso, CS si Syrah - din Priorat, zona care dupa mega-vinul Mas d'en Compte 2009 mi-a starnit interesul. Mi l-a facut cadou Decantalo in urma unei comenzi mai consistente, in mod normal costa vreo 50 de lei fara transport. Nasul este destul de greoi, la cald se simte alcoolul de 14,5%, notele primare fiind inchise, de carton gudronat, de gem de prune uscat sub capacul borcanului, dupa care isi face intrarea in scena fructuozitatea, reprezentata de cirese negre, ceva condiment, mineralitate, prospetime; are complexitate si destule substraturi. Atacul este dulceag, alcoolul probabil creeaza aceasta iluzie, taninuri rotunde, coapte, inca foarte vii, corpolenta medie, aciditate ridicata, post nu foarte scurt, insa cu un "gap" dupa inghitire. 85 de puncte Penin, 90 de puncte Decantalo, 86-87 de puncte Berbecutio, cu mentiunea ca potentialul de imbunatatire este foarte bun.

P.S. Decantalo mi-a gresit ultima comanda, trimitandu-mi o Cava la sticla normala in loc de Magnum. I-am sesizat, mi-au spus ca-mi pot returna diferenta sau imi pot trimite una gratis data viitoare, ceea ce ar insemna o reducere de vreo 25%. Ma mai gandesc. Daca se strang amatori pentru inca 12-13 sticle,  acum, cat inca temperaturile sunt acceptabile, am si eu un short-list de 6. Vinurile vin cu avionul, dar pot sta o jumatate de zi in duba celor de la FedEX prin Bucuresti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu