11 februarie 2013

Davino Sauvignon Blanc Edition Limitee 2011

    Am cam exagerat cu Davino in ultima vreme? Ei bine mi s-au cam aprins calcaiele mai ales dupa albele acestui producator, iar Sauvignon Blanc Edition Limitee 2011 e printre ultimele pe care nu le vazusem desfasurandu-se pe larg la mine in sufragerie. Culoarea e galben-verzui... sa vedem intai ce zice dl. Costachescu si buletinul de analiza: 13,8% alcool, 3,9g/l zahar rezidual (ei bine asta e greu perceptibil), aciditate 5,9 (unii fac vin de desert p-acilea cu aciditatea asta), imbuteliat de Revelion intr-un lot putin sub 19.000 de sticle, an de exceptie, productie limitata la 1300l/ha. Notele de degustare sunt ale mele, cele oficiale gasindu-se pe site-ul DAVINO: miros tipic, chiar incantator, intr-o sarabanda de "verde": zarzare, iarba proaspata, lamai, imbinate exemplar cu fructe exotice, ananas, flori de salcam. Gustul e catifelat, echilibrat, acrisor-amarui-dulcisor, spre carcei de vita-de-vie. Are o structura bine cladita, nu-l vad bine la carciuma, pentru ca densitatea ridicata poate fi interpretata ca agresiva, strepezeste dintii daca te opintesti intr-o sticla pe doi masculi. Cere grav un rosu in continuare. Este opusul unui vin feminin, l-as incadra in primul rand in categoria "de studiu". Cel mai mult mi-a placut aura de strugure in parg care se rasfrange asupra intregului, lucru foarte rar intalnit. Recomandare de servire: peste temperatura clasica albelor, sa zicem vreo 14 grade. Ha, vad ca asa recomanda si ei, nu vad de ce sa nu ma consider primul, n-am copiat. Ce ar mai fi de spus? Ca ne face cu ochiul Gheorghe Moisescu de pe eticheta si ca am baut sticla cu nr 7785 din 18.360, gasind-o mai ieftin in alte zone ale tarii decat in Bucuresti. Asta e strategia tuturor, n-ai ce-i face, cica noi avem mai multi bani. Am avut dificultati in a-l judeca, n-am "simtit" scala ca de obicei, asa ca nu vreau sa va pacalesc: il vad in plaja 85-88 de puncte. La capitala face vreo 80 de lei, merita incercat. Cheers! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu