18 martie 2012

Buen vino en México

    Simplu dar surprinzator de bun - spune cineva pe un blog, si nu zice rau; miros frumos, deschis de fructe rosii si negre in acelasi timp (predomina murele), un praf de piper, un varf de cutit de vanilie. In gura lupta e castigata de visine pistruiate de condiment cu tanini puternici, fara o corpolenta deosebita. Nu m-as duce peste 85-86, doar din ratiuni de varsta, pentru ca vinul asta ar putea urca binisor in cativa ani - poate chiar 20, cum e predispus soiul, pentru ca la capitolul cizelare mai are de lucru. 33 de lei. Daca ne dau si mexicanii lectii, dupa Bulgaria si tarile din fosta Yugoslavie, suntem o cauza pierduta. Sa nu mai amintesc de viteza cu care vin din urma Georgia si Turcia. Iar cu incalzirea globala (desi am mari indoieli in privinta asta) Rusia si Ucraina sunt deja in block-start-uri. Parca vad recomandarile TUI sau Y! Travel peste cativa ani: vinurile din Europa de est au cunoscut un boom al calitatii bazat pe investitiile in soiurile locale, cu exceptia Romaniei, unde exista sanse mari sa dati 25 EUR pe un compot chipsat. Sa nu ziceti ca bat campii, va rog sa numiti 10 vinuri rosii romanesti existente acum pe piata, peste 87 de puncte! Greu, nu? Insa daca ar fi sa gasim 30 peste 70 de lei nu e deloc greu! Eu am la caiet doar 7 din 101 (87+), si cu toate ca n-am incercat toate bunatatile, nici nu ma aplec spre rafturile de jos ale super-market-urilor. Daca tot cotrobai printre lucrurile "din casa", vreau sa va prezint si parerea mea in legatura cu preturile. Pe un 80 pct romanesc ar trebui sa dam in jur de 12-16 de lei, iar pe un 88-90 in jur de 40-45 de lei. Mai jos nu conteaza, mai sus nu exista.
    Adios!

5 comentarii:

  1. Daca nu l-ai luat din tara, iti dau eu o veste buna: Se gaseste si la noi in banii de care zici tu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine de stiut. Mai am in stoc Luxembourg, Brazilia si ceva special din Uruguay...la capitolul exotice; am sperante mari de la ultimul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Poate facem o degustare doar de Uruguay candva.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine ar fi sa fie urmatoarea..doar din pdv al sanselor sa mai existe la mine in frigider uruguay-anul super-mega-laudat de vanzatorul belgian in dauna unor Bordeaux-uri de renume de 3-4 ori mai scumpe. Tannat+Syrah+Viognier. Sau ar merge si maine (azi)?

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu, pentru azi ramanem doar la Syrah.

    RăspundețiȘtergere