1 mai 2011

Bordeaux de Rothschild

    Dupa o plimbare de vreo 6-7 km pe jos pe ruta Bd. Marasti - Arcul de Triumf - Piata Charles de Gaulle - Piata Victoriei - Bd. Lascar Catargiu - Ateneu - Bd. Regina Elisabeta - Cismigiu (deh...chiar daca sunt eu mare fan alb sec, ceva zahar tot mai e p-acolo - trebuie eliminat - plus ca mai am un concurs de slabit cu o colega  - castigatorul primeste un Solo Quinta 2010 :P..uff mai e doar o luna si abia am dat jos 2 kg) mi-a fost lehamite sa ma mai duc pana la masina parcata in celalat capat al blocului, al carei portbagaj continea un Sauvignonasse de Stirbey 2006, luat ieri de la Ethic Wine.

                                                                [mi-a dat firma telefon]

    Cu riscul de a deveni incoerent mai fac o paranteza: la acest magazin am dat nas in nas cu Hanno Hoefer - Nightlosers. I-am tras un zambet, am studiat un pic oferta - super preturi fata de alti hulpavi din Bucuresti. Mersesem acolo sa caut un set de mirosuri la un pret rezonabil, dar pe stoc mai erau doar de la 500 de lei in sus, n-aveau explicatii, indrumari spre ..etc. La plecare i-am propus lui Hanno sa-l duc undeva - tocmai se vaieta ca taxiul intarzie - mi-am dat insa seama dupa ce am plecat (el a incercat sa ma refuze politicos, dar nu cred ca i-ar fi displacut, mai ales ca propunerea mea sunase: "permite-i unui fan sa te conduca, daca avem traseu relativ comun"), ca de fapt mergea vreo 4-5 km in aceeasi directie cu mine, aproape de destinatia mea.
 
  Revin la bloc. In loc sa iau din masina marfa, am preferat sa intru in Cora (de foame, recunosc), de unde am luat:


Sticla dupa achizitionarea careia m-am simtit asa: mandru ca pun limba pe un Rothschild, dar si suspicios ca pretul de 30 si un pic de lei ar putea include adaosuri nelalocul lor ale importatorilor sau vanzatorilor finali, ceea ce ar duce la o valoare foarte mica la ei acolo.
    Despre ce zacea in interior: un vin bun, de culoare galbui placut, inchis, departe de translucid, fara reflexii verzui, un miros incantator, gust pe masura. Parca un "post" putin spre popular de Roumanie, dar de vina ar putea fi si tutunul inhalat din cand in cand. Este un cupaj de Sauvignon Blanc cu Semillon si Muscadelle, Appellation Bordeaux Controlee din 2009. Nu l-as lua ca partener la drum lung, deoarece este un vin greu, chiar si la cele doar 12,5% grade alcoolice. M-a facut de vreo 30 de marafeti tanti Cora, pe care nu-i regret. Dupa cum vedeti l-am dresat pe Philippe sa stea "drepti" pe mingea luata de la Mol contra a 5x30l combustibil EVO, tot azi.
    Si mai am o marturisire: l-am combinat intr-un "wine flights" cu SB de Starmina si Chardonnay-ul 3ha de Murfatlar. Are ceva corp, personalitate fata de celelate colege de flight. Iar conducatorul de zbor, doborat de dusmanii de mai sus, va saluta si merge la culcare!

Un comentariu:

  1. Si parca pe Vitis Metarmorfosis de la Halewood l-as urca peste astea de sus - ma refer la SB cu Feteasca Alba 2009.

    RăspundețiȘtergere