10 septembrie 2013

Deschidere de sezon toamna-iarna 2013

    A fost o vara care a avut o ultima parte in care Bucurestiul a fost gol, vanzatorii de vinuri au avut nervii atat de tare intinsi incat si-au luat si ei talpasita in vacante sa nu mai vada in fiecare zi comenzi zero in afara de rose, pana si eu am reusit sa-mi bat recordul (negativ) la postari pe blog. Dar eu am o scuza, legata de activitati prelungite si pline de praf sub coiful din ziar al lui Dorel. Inca nu le-am incheiat, pentru ca la partea de mobila pe de-o parte exista preturi exorbitante, iar pe de alta lucruri facute prost cu manopera doar inca o data cat materialele. Iar prost le pot face si eu cu mana mea, n-am nevoie de costuri suplimentare. Uite aici un blog meserias despre subiect.

    Primul care a spart gheata oferind o degustare tematica a fost unul dintre magazinele noi de vinuri aparute in peisaj, Private Wine. Sigur, in aceeasi seara a fost si lansarea vinurilor .RO, la Neptunus, insa anuntul a fost facut mult prea tarziu. 
   Singurul detaliu despre degustarea la care am participat printr-o invitatie (par)venita prin mai multe maini a fost: vinuri rosii. Dar la ce seceta de evenimente a fost, n-am stat pe ganduri. Mi-a placut ambianta, finisaje in culori deschise, iluminare calda, s-a acordat mare atentie detaliilor, o vitrina bine pusa la punct, pahare de degustare Peugeot, punctualitate in semn de respect pentru cei care nu intarzie. Si sa stiti ca n-a intarziat nici dl. Marian Timofti, nici Paharnicul, nici Vinul.ro, nici Istvan Pentek, nici vin2.ro .. prea tare. De la inceput ni s-a spus ca este vorba de vinuri rosii romanesti din acelasi soi, descoperit destul de repede de audienta ca fiind Feteasca Neagra, toate 2011.
    Cele sase negricioase amestecate si pitite sub robe cenusii:


    .. pe care le-am vazut asa:
1. Cramele Recas Selene - 86 de puncte (atat i-am dat si la lansare)
2. Crama Atelier - 85 de puncte - trebuie lasat sa respire o jumatate de ora ca sa arate tot
3. Crama Oprisor La Cetate - 84 de puncte, bravo ai!
4. Petrovaselo Melgis - 83 de puncte - atentie cu asta, care are 15% alcool (declarat)
5. Corcova - 82 de puncte - parca era mai bun cand a aparut
6. Budureasca Horeca - 78 de puncte. Cum sa-i zici "gama Horeca" si sa-i mai si pui culorile alea de la Strehaia!? Din pacate trebuie sa remarc ca aceasta crama se afla intr-o pasa in care s-a cam pierdut directia, fie ca vorbim de calitatea vinului, de etichete, de politici si echipe de vanzari. Pacat de potential.

    Bineinteles ca degustarea a inceput cu un spumant de bun venit si s-a incheiat, ca de obicei, cu mai multe de "plecati acasa!", care au facut repede uitat soiul nostru drapel:
- Syrah diez Habla 2010, pe care l-am vazut la 86-87 de puncte
- Cabernet+Tempranillo+Petit Verdot, numit No. 9, de la acelasi producator din Extremadura: 88 pct.
- Barolo Virna di Borgogno 2005, vazut de mine la 91 de puncte si de CT la vreo 93 - un vin exceptional din Nebbiolo cules de pe ambele maluri.  

    Auzisem ca Mihai Nicolici e pasionat de vinuri, ma asteptam la ceva frumos, insa evenimentul a fost peste prejudecatile mele.
    Urmatoarea statie este Madame Pogany, cu peronul pe partea cu vinurile oferite de Vinitalydeluxe. Chiar azi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu