Am reusit sa organizez impreuna cu Domeniul Coroanei Segarcea, Evino.ro si restaurantul Madame Pogany unul din cele mai reusite evenimente care tin de vin, dintre toate cele in care am fost implicat, chiar doar ca invitat. Laurii merg fara tagada catre producator, prin reprezentantii sai, Claudia si Mircea, care au captat atentia publicului - format din peste 60 de persoane - in primul rand prin prestatia inegalabila, atat prin mijloacele tehnice puse la dispozitie cat si prin integrarea in ceea ce inseamna noul concept de promovare Segarcea: excelente cunostinte despre vin in general, proiector, film, interactiunea cu publicul prezent, panouri reprezentative cu cele sase vinuri oferite, pliante cu prezentarea amanuntita a fiecarui vin pe toate mesele, intr-un format tipografic de cea mai inalta calitate.
A fost prezentata publicului larg, in premiera in Bucuresti, gama super-premium a producatorului oltean, primele vinuri punctate exceptional de Robert Parker & Co, cel mai mediatizat critic de vin la nivel mondial. In afara de Principesa Margareta (rosu) care a primit 90 de puncte, vinurile din gama Minima Moralia se plaseaza in imediata apropiere, fiind cotate la 88-89 de puncte, performanta neegalata de niciun vin romanesc in istoria de 40 de ani a acestui evaluator.
M-am simtit extraordinar intre atatia prieteni, mi-a facut placere sa stau de vorba cu oameni interesati de vin, mai ales sustinut de Nicusor, de Big Radu si Alexandra H, de Ciprian M. si toata echipa sa.
Trecerea in revista e vinurilor o gasiti intr-un post anterior, nu cred ca mai e cazul sa vorbesc despre fiecare in parte - spun doar ca sunt vinuri de exceptie, de incercat, de pus la pivnita sau de facut cadou, pentru o impresie de efect.
Am insistat mult timp pe langa cei de la Segarcea sa facem aceasta prezentare, pentru ca sunt vinuri in care am incredere si NU VOI FACE NICIUN EVENIMENT in compania vreunui producator care nu m-a convins ca are ceva de oferit in primul rand prin calitate. Iar partea de convingere reprezinta niste ani, pe care i-am trait, scris si baut; cu un cactus in mijlocul desertului nu merge. Dar nu va faceti griji, pana la toamna avem ce vedea.
Dupa un 2012 exceptional demonstrat de gama Prestige - incununata cu zeci de medalii la concursurile internationale, nu visam ca se poate mai mult, insa dupa 12 ani de experienta, familia Anghel a decis ca vinurile au ajuns la o maturitate in ansamblu, asa ca am putut cu totii sa ne bucuram de Minima Moralia.
Va multumesc ca ati participat la o desfasurare de forte de asemenea anvergura si va astept cu alte surprize la fel de placute in viitor.
Domeniul Coroanei Segarcea - 100 de puncte;
Madame Pogany - 100 de puncte;
Iubitorii de vin prezenti: 101 puncte!
Dupa un 2012 exceptional demonstrat de gama Prestige - incununata cu zeci de medalii la concursurile internationale, nu visam ca se poate mai mult, insa dupa 12 ani de experienta, familia Anghel a decis ca vinurile au ajuns la o maturitate in ansamblu, asa ca am putut cu totii sa ne bucuram de Minima Moralia.
Va multumesc ca ati participat la o desfasurare de forte de asemenea anvergura si va astept cu alte surprize la fel de placute in viitor.
Domeniul Coroanei Segarcea - 100 de puncte;
Madame Pogany - 100 de puncte;
Iubitorii de vin prezenti: 101 puncte!
Felicitări, Mihai! Sunt convins că a ieșit un eveniment bun, la mai multe! Și vinurile merită, într-adevăr. Doar că pozele publicate de tine mi-au readus în minte un gând mai vechi, o întrebare care deocamdată a rămas fără răspuns. Am văzut în imagini, pe un șevalet (sau cum s-o fi numind suportul ăla) poza unui tânăr. Las la o parte că imaginea, de ansamblu, aduce puțin cu un aranjament tipic de "omagiu la catafalc", și îți spun care e întrebarea rămasă fără răspuns: CINE este domnul din imaginea cu pricina? CINE sunt TOȚI acei oameni care apar pe etichete (și, iată, acum apar și în tablouri)? CE LEGĂTURĂ au toate acele figuri (remarcabile, desigur) cu SEGARCEA, cu România sau cu vinul în general? Am asistat la lansarea oficială a acestor vinuri (într-un eveniment de excepție organizat la Palatul CEC, unde au vorbit foarte fumos mulți oameni de bine). E posibil ca aceste informații să fi fost comunicate atunci, iar eu să nu le fi auzit (era arhiplină sala).
RăspundețiȘtergereCu vreun an înainte de apariția acestei game de la Segarcea, un proprietar de vie din Dealu Mare a scos pe piață (în niște serii foarte limitate și fără eveniment oficial de lansare) o gamă izbitor de asemănătoare, cu figuri de oameni pe etichete. E vorba de vinurile "1000 de Chipuri", dar acolo exista o legătură clară între acele fețe și vinuri, legătură care era explicată chiar pe etichete: erau fețele oamenilor care au îngrijit timp de zeci de ani parcelele de vii din care proveneau strugurii. Era, astfel, un omagiu adus lor de noul proprietar. Era o legătură directă cu locul, cu vinul, cu oamenii. Nu discut acum "ce a fost înainte, oul sau găina" (deși poate că ar merita și asta), ci pur și simplu te întreb dacă știi și te rog să mă lămurești. În lipsa unei legături clare, aceste figuri (mărite la rang de tablouri cărora asistența le aduce omagii, iată) riscă să rămână doar niște simple figuri abstracte.
Salut Cezar. In filmul de prezentare care a putut fi vizionat si la Palatul CEC a fost explicata legatura intre etichete si vin foarte frumos. Mi-e greu sa reproduc asta, dar eu m-am convins ca legatura intre vinurile Segarcea si acele sentimente e mult mai stransa decat cea dintre 1000 de chipuri si etichetele lor. Am sa incerc sa fac rost de film si ti-l pun la dispozitie.
RăspundețiȘtergereChiar te rog, Mihai, și îți mulțumesc pentru răspuns.
RăspundețiȘtergereTotuși, eu nu mă întrebam de legătura dintre vinurile Segarcea și acele sentimente (e neîndoielnic că orice producător serios încearcă să aibă la bază astfel de valori solide), ci între vinuri si figurile respective. Asta îmi era inexplicabil și de asta ziceam că legătura dintre figurile umane de pe etichetele 1000 de Chipuri și vinuri pare mai solidă la prima vedere decât cea de la Segarcea, pentru că pe etichetele lor apar figuri reale, de oameni care au legătură directă cu vinurile.
De altfel, peste tot pe unde a mai fost exploatată ideea figurilor umane pe etichete de vin, legătura a fost directă, între oameni vii, care se ocupă chiar de viile din care provin vinurile din sticle.
Vezi, de pildă, vinurile Matsu, al căror branding similar a fost premiat încă de prin 2010: http://www.majestic.co.uk/find/product-is-14010
La fel și etichetele cu figuri umane desenate ale austriecilor de la Gut Oggau: http://www.gutoggau.com/en/gut-oggau/gut.html
Explicatia este in filmulet.
RăspundețiȘtergereDespre 1000 de chipuri nu prea vreau nici sa aud nici sa vorbesc, atata timp cat iau vinul rose de pe perete, de la peste 20 de grade si mi-l pun direct in pahar. Experienta personala acolo..
Da-mi datele tale de contact sa-ti trimit filmul cand fac rost de el. (nu sunt sigur ca stiu cine esti).