10 septembrie 2015

Spumante pe Podium

    Weekendul trecut a inceput vijelios, mai ales in paharele celor care s-au adunat in noua locatie TastingRoom - restaurantul Podium de pe riviera Herastraului. Mi-am propus sa avem un concurs pe echipe intre cele mai cunoscute Prosecco aduse in Romania. Asa ca am cautat sa avem prezenta in toate cele patru categorii: Brut, Extra-Dry, special si roze, chiar daca ultimul nu e un Prosecco veritabil. Multumesc pentru deschiderea aratata importatorilor Vinimondo, Cramele Recas, Casa Vitis, Wine Point, Rifco Trading si Alma Tim Distribution si mai ales pentru prezenta la eveniment, celor care au reusit sa ajunga si/sau sa stea pana la sfarsit, pentru ca lupta cu peste 20 de spumante nu e usoara! 


    Iar dovada ca nu e usoara e tocmai lipsa fotografiilor cu probele din concurs. La start am avut marcile Foss Marai, La Farra, La Marca, Fantinel, Villa Sandi, Bernardi. Nu toti furnizorii au acoperit toate cele patru categorii, initial s-a nascut ideea sa bagam cate un asa zis joker, romanesc, in fiecare categorie, care sa suplineasca absentele, insa mi-a fost teama ca rezultatele pierd usor din relevanta.

    A fost pana la urma doar un vin care a fost introdus si chiar a castigat proba "speciale", ca suplinitor pentru La Farra. E vorba de cunoscutul Domeniile Panciu Brut, disponibil de saptamana aceasta si la sticla Magnum. Daca as lua in calcul performantele spumantelor La Farra+Panciu, am avea deja un castigator, Alma Tim reusind sa bifeze la celelalte trei categorii pozitiile 2, 1 si 2, pe fisele mele de punctare.

    Daca luam in calcul strict vinurile prezente, am putea spune despre Fantinel ca e rege, macar din prisma faptului ca a fost singurul prezent in toate categoriile, chiar daca pozitionarea a fost 4-3-1-3, in categoriile special-roze-brut-extradry.

    La categoria Brut - mare surpriza, toate cele patru probe au primit acelasi punctaj, 85p, deci locul intai, insa castigatorii de vineri au fost La Farra si Villa Sandi, ultimul avand doar doua probe, de top: 87p si locul 2 cu Millesimato 2014 si 87p/locul I cu rose-ul. 

    Mai e un castigator: Bernardi, din perspectiva raportului calitate/pret, vinurile lor fiind decente, fara defecte, gama e completa si mai ales la un pret semnificativ mai jos decat concurenta. Locurile ocupate: 5-X-1-3.

    La Marca Valdobbiadene Prosecco Superiore a primit premiul special al juriului pentru cel mai bun extra-dry.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu