16 iulie 2014

Domaine Ceptura Rose 2013

    Vorbim astazi despre cel mai elevat rose al producatorului nostru de referinta in materie de imagine, pricing, distributie, pozitionare, dar si o calitate a vinurilor la superlativ. Davino utilizeaza in continuare pe gama premium Domaine Ceptura etichetele moisesciene (50yrs old today!) care au jucat un rol important in succesul acestei game, care mai cuprinde cupajul rosu de Cab, Merlot si Feteasca - ajuns la ultima strigare pentru vintage-urile 2007-2010 (credeti-ma, am vazut stocul cu ochii mei, nimic nu prinde toamna!), dar si cel alb, realizat din Feteasca Alba, Riesling si Sauvignon, care e unul din vinurile mele preferate - tocmai s-a lansat 2013. 
    Revenind la DCRoz, sa-l privim intai din afara: 13,7% alcool, DOC-CMD Dealu Mare, capison metalic, culoare in acelasi timp trandafirie, somon si un strop de orange, bine asortata etichetei principale. Olfactiv n-aduce a nimic romanesc vazut in ultimii ani, combinand in premiera o lumina exotica cu fructele rosii de padure intr-o forma fina, echilibrata, pe un fond mineral care da greutate. Puncteaza de la primul contact cu papilele la toate capitolele: echilibru, savoare, amplitudine aromatica, finete tactila, chiar usor onctuoasa. Finalul, in ciuda unei senzatii de migdale amarui, ramane de o intesitate si complexitate remarcabila. Oricat l-am lasat sa se incalzeasca n-am vazut urma de alcool sau aspect lipicios (crema de zahar ars). Am detectat ceva fizz, o moda din ce in ce mai intalnita. Face banii? Sunt sigur ca exista un moment cand fiecare dintre noi trece peste orice si isi ia o (prima) sticla - look@me. 2011 - 84pct, 2012 - 87pct, 2013 - 88pct. 


P.S. De la bloggerul cel acid cetire: asteptam sa vedem si pe site informatii despre Domaine Ceptura Rose. Intai 2012, apoi 2013. Cand se poate.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu