30 noiembrie 2013

Premiile de Excelenta - notele mele

    Prezint in continuare notele acordate de mine vinurilor cu care m-am intalnit la concursul vinul.ro, cele care au prins medalii, direct din pixurile comisiei mele, sau datorita redegustarii de catre alte comisii in urma mediei de peste 80pct de pe parcurs. Punctajele pot parea usor zgarcite, am incercat sa folosesc aceeasi masura cu care evaluez zi de zi. Barierele au fost la 84, 87 si 92,5 puncte. Iata vinurile care au luat aur:


    In viziunea mea futurista, la concurs as folosi in primul rand pahare mari, dintre cele care redau mai amplu aromele/defectele. Totodata, as crea niste comisii mai numeroase, sau, daca e posibil ca timp, una singura, pentru o si mai exacta cantarire a vinurilor. Silver medals go to:


        Si ultima categorie, cea a vinurilor carora eu le-as fi dat medalii de argint, da' n-am avut cu cine sa ma inteleg. Cred ca e mult mai relevant sa acorzi nota pe care o consideri, in loc de a urmari a te incadra in media trupei, ceea ce este foarte usor.


        Asa ca am avut si vinuri punctate mai sus decat ceilalti, nu va luati dupa sagetile rosii cu capul in jos, dominante in tabelele de mai sus. Pozitiile 2, 4 si 6 deja le-am reincercat si sunt exact acolo, maxim jumatate de punct sub.
    Impartirea in intervale de pret si categorii - Horeca, retail - e discutabila, si spun asta nu in sens negativ, pentru ca exista suficiente argumente logice pro si contra. Pentru prima oara in Romania medaliile vinurilor de retail vor purta aceasta mentiune. Pe de alta parte, cand iti pica un set de vreo 7-8 CS-uri 2012, ai smoala in gura destul de rapid.
    M-am simtit onorat sa fac parte din juriul care a analizat peste 340 de vinuri, alaturi de iubitori, vanzatori, povestitori, teoreticieni si evaluatori de vin romani si straini, realizand totodata ca nu intotdeauna aceste categorii se suprapun. Uneori nici nu se intersecteaza.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu