24 aprilie 2013

Prince Matei 2009, Vinarte

    Vinarte a prezentat la GoodWine noul Prince Matei 2009, Merlot de Dealu Mare, obtinut din viile de la Villa Zorilor, unde n-am avut placerea sa-l degust, insa printr-o intamplare am dat nas in nas cu el zilele trecute si l-am cumparat pe loc, ca sa fiu eu primul blogger care il evalueaza. 
    Culoarea este rubiniu adanc, granat, nasul tipic pentru acest soi, cu accente pe fructe rosii si negre de padure, cu un substrat de coacaze - de la CS-ul adaugat conform retetei, unul de frunza de visin si inca unul de vanilie, de la baric. In gust prima impresie este continuitate, sunt evidente cateva nuante prezente si in precedentele vintage-uri. Finalul ne indulceste cu o aluzie de ciocolata si cafea, ne mai dezlipeste buzele de dinti. Deocamdata e un vin destul de tanar, iar pe langa alte Matei-uri, mi-a amintit si de Prince Mircea 2009, mai incisiv, mai astringent, mai viu decat molcomele Merlot-uri simple. 
    Parerea personala: au existat doua variante: sa se faca un Merlot autentic de categorie high-class, de baut acum, sau sa se puna un pic de CS pentru un potential de invechire superior. S-a ales a doua varianta, probabil si datorita calitatii Cabernetului de Samburesti care aud ca e din ce in ce mai bun, dar eu as fi preferat-o pe prima. 87-88 de puncte acum, sper sa ne revedem in 2-3 ani cand cred ca va atinge potentialul maxim.
    Atentie la nivelul alcoolic, vinul e foarte inselator, nu da impresia ca poate sa te darame!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu