10 octombrie 2012

Ultimele 4 pietroaie

    Am trecut probabil pentru ultima oara pe la Pietroasa, pentru ca vinurile s-au prezentat rau:

    Feteasca Neagra 2010: i-am simtit mirosul pestilential cand am desfacut o sticla la niste prieteni, aveam de gand sa-l arunc intreg. Dar s-a ivit o oportunitate cand am plecat de casa pret de vreo 3-4 ore, timp in care, dupa ce am aruncat la chiuveta primii 5 cm din lungimea lichidului din sticla, l-am lasat deschis pe balcon, la 18-20 de grade. Sticla e galbuie, dopul ordinar, culoarea normala, mirosul de..sticla. Din pacate iz-ul metalico-sticlos e prezent si mai accentuat in gura, si daca mirosul mai pierde din intensitate, rasucit in pahar, gustul ramane la fel de josnic. 60-65 de puncte. Avand in vedere ca Busuioaca 2008 s-a terminat, alaturi de alte cateva vintage-uri din soiuri diferite care erau cat de cat bunicele, n-am incotro si trec si aceasta crama la not-recommended, sectiune care o sa apara in curand aci in dreapta. 

    Sauvignon Blanc 2011: miroase si are gust exact ca drojdiile si doagele antice din crama. N-are sens sa vorbim despre tipicitate, post sau alte fineturi. Alcool in afara, sulf in final. 56 de puncte. De ce? Pentru ca n-aveam niciun vin cu acest punctaj care s-a savarsit in chiuveta dupa prima gura.

    Tamaioasa Romaneasca SEC 2011: miros foarte intens, tipic, natural, placut, continuat de un gust subtirel dar voinicel. Usor amarui, nu foarte deranjant. Daca-l faceau demi era perfect de nunta. Pana atunci 81 de puncte. Toate cele patru costa sub 14 lei bucata, asa ca daca va simtiti tentati...

    Cabernet Sauvignon 2009: v-am mai spus despre dansul, probabil e cel mai bun din vinurile mai noi, avand pe deasupra si cel mai bun raport calitate/pret din Romania. Desi, la cate am aruncat intregi nu prea se mai aplica teoria. Si sticla de acum a fost mucegaita sub capison, dopul mirosea a drojdii, insa continutul, dupa vreo ora de aer in decanter, a fost satisfacator. Raman la cele 82-83 de puncte de data trecuta, dar cu o floare nu se face primavara, per total calitatea pare sa fie pe o panta descendenta foarte abrupta.

Un comentariu:

  1. Probabil "vinul de pietroasa" este import Italia.!!! posirca....

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=299629106724751&set=a.299100373444291.72100.100000329919538&type=3&theater

    RăspundețiȘtergere