27 septembrie 2012

Ceptura Clasic - Rosu de Ceptura 2010, Davino

    Gasit la oferta cu 25 de lei, facut special pentru Le Manoir dar vandut in Metro (?!). Culoare foarte tanara, violet-rubinie, miros prafos, la fel de tanar, din care in spatele notelor condimentate si usor vanilate se distinge visina specifica Fetestii Negre marca Davino, dar si coacazele Cabernetului - o combinatie foarte atragatoare care aminteste de un GSM cu o sapca facuta din Cabernet. Feteasca domina si gustativ asamblajul, Merlot-ul vine doar sa dea buna-ziua undeva in partea de sus a obrajilor cu atingerile sale catifelate de ciocolata. Taninurile sunt prezente in partea gingivala a tabloului, aciditatea e sus, singura scapare fiind postul cam scurt/apos, dar astringenta+alcoolul te ard nenatural pe gatlej dupa mai multa vreme. Una peste alta licoarea din figura alaturata e din clasa medie-superioara fara de tagada. Lemnul (sau sa fie chipsuri la banii astia?) e superb integrat pentru un vin romanesc, nici urma de alcool in exces - si are totusi un generos 14,2% - in schimb apare o degradare odata cu trecerea timpului. Dispar cateva nuante placute, corpul nu e sustinut nici de fratele sau alcoolul, seamana grav cu niste oprisori cu eticheta rosie. In cel mai bun moment a atins 84 de puncte si e un progres fata de anul precedent cand m-a lasat rece cu cele 79 bifate. Nu are nevoie de aerisire, ca se dezintegreaza repede. 
    Davino pe de-o parte se lauda ca vinde tot aproape instantaneu, pe de alta arunca aceasta gama pe alt canal (de distributie) decat cel pentru care a fost facuta - inseamna ca proprietarii particulari in Dealu Mare inca vand ieftin strugurii? Presupun ca nimeni n-a iesit in pierdere! Incearca sa-si pastreze caracterul exclusivist, dar nu stiu daca si cat timp mai face fata atacurilor altor producatori, nu numai prin pret dar si prin calitate. Sunt in acelasi timp cateva greseli de exprimare care cred ca incep sa dilueze imaginea de D-zeu al vinurilor romanesti: atitudinea non-comunicativa, scaparile in BiB, etichetele astea lipite cu aracet, site-ul simplist (a se citi ieftin), neparticiparea benevola in concursuri mai mult sau mai putin oficiale (dar ii judeca pe altii acolo - rusinica!), atitudinea aroganta in legatura cu preturile exorbitante, banuiesc si lipsa certificatului de proprietar in unele zone si altele. Sa nu uitam un lucru: in Romania vinul scump se vinde prin trucuri/vrajeala/false povesti/minciuni sau daca vreti etichete/ marketing/ promovare/ spaga...samd. Sunt prea putine vinuri in piata al caror pret e legat de calitate. N-am sa inteleg niciodata de ce vrei sa te situezi pe pietele "de jos" cand ai luat caimacul...nu conteaza cum.
    Un vin pe care il recomand, daca il gasiti la pretul momentului.

2 comentarii:

  1. Corect, singura chestie este ca Davino s-a pozitionat primul pe segmentul de preturi mari inca de la inceput si asta ii legitimeaza fata de alti producatori cu niveluri de pret asemanatoare. In plus mai e si partea cu istoria, una destul de lunga pentru o tara care abia in ultimii 4-5 a inceout sa produca vin quality iar ala foarte scump. Ei sunt printre putinii producatori care pot face o verticala cat de cat decenta cu vinurile lor, pe ceilalti doi ii stim...
    problema este data de lacomia celorlalte crame care le-au "incarcat" segmentul de piata aproape instantaneu pozitionandu-se aproape toate cu preturi mari si usor sub Davino, rezultand un segment de piata extrem de competitiv. Oricum dntre toti Davino va fi ultimul care va scadea preturile. Daca o va face, eu cred ca nu. Va prefera abirdari de genul celor de mai sus de a mai scapa de vin si mai degraba cred ca multi is vor rupe gatul incercand sa fie Davino...
    Oricum ai da-o va fi interesant iar prin faptul ca lupta cea mai mare se da pe segmentul premium la noi si pe segmentele medium si low prices, unde in afara joaca cei mai multi producatori indica stadiul de dezvoltare al pietei romanesti alaturi de nivelul de intelege al business-ului de catre producatorii autohtoni...

    RăspundețiȘtergere
  2. am omis sa spun ca pe segmentele low si medium prices concurenta este mai lejera...se intelegea din text...

    RăspundețiȘtergere