20 aprilie 2012

Incantat de Incantation: degustare oferita de Boutique du Vin

    Ieri au fost 4-5 evenimente legate de vin in Bucuresti, asa ca a fost destul de greu de ales unde sa ma prezint. Masterclass-ul Shiraz vinul.ro - capul de afis - mi s-a parut cam piperat la pret (140 de lei), dar si mai mult a contat ca am incercat deja toate vinurile din program, Oprisor nu prea ma intereseaza, iar prezentarea de Tenuta Ulisse am trecut-o la spate din cauza conditiilor nu foarte bune intalnite la 1000 de chipuri ultima oara. 
    Imi doream de mai multa vreme sa ajung la una dintre prezentarile lui Rares Marinescu, mai mult de curiozitate, dar cum toata lumea programeaza evenimentele de gen doar marti, miercuri sau joi, de fiecare data s-a ivit altceva. Parca gurile, urechile sau pixurile noastre ar fi in concediu de vineri pana luni. Spun de la bun inceput ca am gresit nealegand sa merg aici, pentru ca degustarea a fost mult peste asteptari. Evenimentul a avut loc intr-o sala de degustare a restaurantului Historia de Cuba (cladire cu o arhitectura impresionanta), taxa de participare 40 de lei, au fost in jur de 15 persoane, s-au degustat sapte vinuri, dintre care unul a fost model de.. cum sa nu fie un vin: Oenoterra Feteasca Neagra Brutus. Nimeni nu fumeaza pana la ultimul vin.
    Stiam ca organizatorul avea o legatura cu Crama Urlati si ca manageriaza magazinul Boutique du Vin de la Hala Traian, de unde am si luat de cateva ori vinuri bune la un pret decent. Am descoperit ca legatura cu Urlati-ul (fost director general) mai exista prin prisma prezentei catorva vinuri de aici pe rafturile magazinului, alaturi insa de multi producatori romani: Recas, Basilescu, Vinarte, Lacerta, SERVE, si inca altii. Niciun producator nu are seria intreaga, nimeni nu aduce ce vin doreste in spatele unei eventuale locomotive comerciale, toate sunt filtrate in primul rand d.p.d.v. al calitatii, dar si al pretului. Cu toate ca nu mi-e foarte la indemana, fiind in cealalta parte a orasului, am venit si voi reveni cu placere aici, e un wine-point de baza in capitala. Prezentarea vinurilor a fost (fara sa-mi fie teama de gurile rele) cea mai buna si completa la care am asistat vreodata. Nu au existat intrebari fara raspuns nici  venite din partea celor mai la inceput in vin, nici din partea "batranilor lupi", n-au existat fastaceli de fata mare sau ascunzisuri dupa cires cand vine vorba "de altii". S-a vorbit sincer, deschis, profesionist despre soiuri, producatori, preturi, suprafete, proiecte si investitii, istorie si etichete. Cantitatea de informatie  oferita in doua ore echivaleaza cu aproape toate prezentarile la care am luat parte in 2011, la un loc. Modul in care s-a ales promovarea vinurilor din portofoliu reprezinta cu adevarat un exemplu (sa nu zic palma peste bot) pentru plenitudinea de bisnitareala care se practica mai ales online. Amintiti-va ca asa cum nici Emag sau Flamingo n-au produs procesorul la care visati, tot asa niciunul dintre comercianti nu are legatura cu  vinul pe care-l vinde. In 90% din cazuri veti intalni un vanzator needucat sau un formular de comanda, servicii conexe - ioc. Ceea ce am vazut azi nu e nici pe departe o inovatie absoluta, afara se practica pe scara larga, dar ramane un exemplu major pentru ceilalti. Sa nu-mi spuneti de aia de la Cocor cu 500 de EUR intrarea ca nu ma intereseaza.

    As vrea sa spun cateva vorbe despre pretul degustarii si comparatia cu altele, dar mai bine va descriu ce a fost oferit aici: 7 vinuri, insotite fiecare de un finger-food (shrimps, prosciuto, pate, somon, smochina cu branza, Camembert cu verdeata, etc) cu care sa se imbine perfect, reducere cam de 30% la majoritatea sticlelor prezentate in cazul in care exista amatori. Si au fost destui. Insist: una e sa ti se prezinte undeva o cinzeaca dintr-un vin bun, pentru ca apoi sa te lovesti de vreun magazin din centru care te obliga la un credit ca sa poti avea licoarea, alta e sa iei la fata locului Incantation cu 50 in loc de 80 de lei - oferta valabila 24h. Cine doreste sa participe in viitor gaseste sau primeste informatii dupa un "like" AICI.

    Am terminat cu laudele sa trecem la vinuri. Punctele sunt "de degustare", nu bag mana in foc pentru ele.
   - Riesling Italian Dealu Mare Urlati 2011: miros foarte placut, citric si floral, atac usor dulceag cocotat pe o aciditate foarte buna, o usoara impresie metalica la un moment dat, dar poate a fost de la pahar. O surpriza placuta in jur de 82-83 de puncte, e clar unde se gaseste la vreo 25 de lei. Mi-am luat si la pachet o sticla (la oferta :P), mi se pare foarte reusit. Mare atentie la an daca va ciocniti cu dansul prin vreun Kaufland, ca inca se gaseste 2006 la vanzare. Apropos de Riesling Italian, zilele trecute rasfoiam pliantul de prezentare a vinurilor croate sterpelit de la ProWein, unde se spune negru pe alb ca acest soi (Graševina la ei) este originar din...Romania. 
   - Roze din Merlot, acelasi producator, acelasi DOC-CMD, de data aceasta demisec (7-8g de zahar rezidual) cu 12,5% alcool. O alegere diferita fata de mase: presupunand ca nu se fac interventii mai putin ortodoxe asupra vinului, la cat de bun a fost 2011 ai doua variante: mergi pe un demi un pic mai corpolent si cu alcool normal, sau te duci la 15% sau mai sus cu taria. Care varianta e mai buna? Nu stiu, nu sunt mare fan al niciunuia dintre rezultate. Vara la terasa vreau roze sec de 12%, si nu ma supar daca-i sub acest prag. Miros nu foarte intens in zona zmeura-capsune, atac dulce dar placut, aciditate bunicica, post interesant, pare un vin echilibrat. Spre 80 de puncte.
   - direct de la Masi vine Serego Alighieri 2005, descendentul direct al lui Dante, un cupaj de Sangiovese, Corvina si Molinara: la examinarea preliminara pare un vin gros, dens, miros gemos, spre sambure de visina, cacao si fructe negre de padure, insa atacul este relativ light, cam la jumatatea drumului intre un Pinot Noir si FN Paganus, are aciditate, tanini ok. 84-85 pct.
   - Momo 2008, D.O. Ribera del Duero: cupaj de Tempranillo (85%) cu Cabernet(12) si Merlot (3%): miros complex, amestec fin de multe fructe negre si piele, parca si un iz timid de tutun. In gust apare o nota timida de ciocolata neagra, aciditate buna. L-am aruncat direct peste Camembert-ul nemestecat si pot spune fara remuscari ca l-am simtit de vreo 94 de puncte. Singur pe lume l-as pune la 88.
   - noul Cabernet Lacerta 2010: foarte tipic si placut, dar si foarte tanar. Peste vreo 2-3 ani s-ar putea sa-i dam de la 88 in sus.
   - Incantation 2009, Dealu Mare Urlati: miros de vin mare: cioco, spicy, violete, etc. Avand in vedere educatia (proasta), te astepti la ceva greu, masiv, dens, din care poti bea maxim 2 paharele o data, dar corpul este ponderat; nu light, nu obez; atletic si placut. 86 pct din doua guri, dar poate va spun mai multe cand le consum pe cele 3 luate la pachet. Feteasca neagra/Cabernet/Merlot - 40/30/30.

    V-am zis ca a fost cea mai cool prezentare de vin la care am participat?

Un comentariu:

  1. Da' stiu ca atunci cand iti place ceva, esti generos cu laudele :)
    Despre Incantatio am impresii impartite: odata mi-a placut, alta data am aruncat jumate de sticla. In plus, l-am vazut la reducere de cateva luni (50-55 lei) la cel putin doua magazine serioase de vinuri... cred ca sunt probleme intre diferitele loturi.
    Deci, am pus Boutique du Vin pe harta destinatiilor mele din Bucuresti, si trebe sa-mi fac timp sa ajung si pe acolo...

    RăspundețiȘtergere