11 decembrie 2011

Fine Romanian Wines - ultimul episod al sezonului 2011: Cramele Recas

    Joi a avut loc la Floraria Olandeza lansarea noilor vinuri recasene Sole Sauvignon Blanc 2011, Sole Roze 2011, Merlot "La Putere" 2009, Cabernet Sauvignon "La Putere" 2009, Cuvee Uberland 2009. Enumerarea reprezinta si ordinea de degustare, onorurile fiind facute de enciclopedia de vinuri - somelierul Dan Alexandru. O asociere armonioasa de nuante in decor: strada Ramuri Tei, Floraria Olandeza, vinuri mari, crama de prestigiu, cadru cald si primitor, companie selecta.
    In aceasta atmosfera perfecta pentru o degustare de vinuri, pusa la punct pana la cel mai mic amanunt de Oana Gerea, prezentarea a inceput cu o oarecare intarziere cauzata de blocajele ciudate de trafic din seara respectiva. Nici eu n-am ajuns chiar la fix din aceleasi motive, insa am profitat de timpul ramas inainte si dupa pentru a mai schimba doua vorbe cu oamenii de la Recas (daca vreti sa va spun unde merge la sala Dan Alexandru nu cred ca-i indecent, insa discutiile private [off the record] vor ramane asa forever - aici nu e Can-Can sau Libertatea). Platourile de branzeturi maturate si/sau condimentate, mezelurile crud-uscate au incantat participantii, odata cu trecerea spre vinurile rosii.
    In afara de promotia -15% la vinurile Recas si -10% la oricare alt vin, a avut loc si un interesant concurs, cu premii in sticle de vin, am fost si eu printre castigatori. Premiul primit de mine a fost un Cabernet "La Putere", pe care l-am si dovedit pe jumatate cand am ajuns acasa. Mi-a ramas un Merlot 2008 din aceeasi gama, achizitionat on-site, care s-ar putea sa bata cateva nume mult mai laudate. Cam asa vad eu organizarea unei degustari frumoase si placute: profesionisti care fac prezentarea vinurilor, prezenta pana "sus" a reprezentantilor producatorului - toti deschisi si dispusi la dialog, chiar daca unele subiecte aveau doar o vaga tangenta cu vinurile prezentate, decor maiestuos, promotii de moment la acele vinuri, concursuri cu premii..tot in vinuri. Si nu cred ca e prea greu daca ai cateva calitati de acasa: bun simt, experienta, capacitatea de a te pune in locul participantului si a-i anticipa/satisface asteptarile. Multumesc pentru invitatie, voi reveni aici oricand cu mare placere. As sublinia, pentru cei mai putin sensibili/surzi, sagetile trimise spre alte locuri sau moduri de organizare a evenimentelor de acest fel. Dar nu vreau sa incep iar o tirada de la tribuna mea stinghera, asa ca trec la ce e mai important: noile vinuri Recas, scurt si la obiect:
- Sauvignon Blanc, seria Sole, 2011: exceptionale note de fructe tropicale, aciditate echilibrata, prospetime, o usoara inclinatie spre New World care sunt sigur ca va avea succes pe piata noastra si nu numai. De asemenea, e un vin care va crea controverse intre fanii pi-de-chat (inexistent in cazul de fata), mineralitate si cei care apreciaza parfumul, esenta acestui soi de struguri. Partitura e schimbata in totalitate fata de anul trecut, in acceptiunea mea in bine.
- Sole Roze se transforma din Merlot only (cum era in 2010) in Merlot+Syrah (75-25%): fata de zmeura si capsunile prezente anul trecut acum descoperim un vin mai spre rosu - nu ma refer la culoare, cat la prestanta: destul de corpolent, cu personalitate si caracter.
- Merlot "La Putere" 2009: nu stiu daca ar fi fost mai bine sa fie prezentat dupa Cabernet, pentru ca e un vin de mare clasa. Recunosc ca aceasta gama - La Putere - mi-a cam scapat din vedere in periplurile mele printre vinurile romanesti, am realizat cu aceasta ocazie ca ar fi meritat mai multa atentie. Am realizat acum, facand comparatia in minte  cu alte vinuri apreciate nu numai de mine, din aceleasi soiuri, ca s-ar putea sa fie mai mult decat "acolo sus". Poate ar trebui scoasa mai mult in fata de catre producator. Note de degustare: luati-va o sticla! E foarte probabil sa aveti aceeasi revelatie. Cat a fost tinut in baric, cat alcool, ce culoare? Neinteresant. Ceea ce ramane e vinul. Daca m-as trasforma peste noapte intr-un mare maestru in marketing as repozitiona aceasta gama, dar mai ales as face un rebranding. Povestea cu ursul puternic e cam de adormit copiii, cam pentru alt target de consumatori. Sunt convins ca gama asta merita mai mult, asa cum sunt convins de "Cocos" ca face mai multi bani decat mi se cer acum pe o sticla. Sper ca nu asculta si Recas-ul..ne place vinul bun under-priced. Or fi cantitati mari de vandut, n-or fi...din partea mea "jos palaria" pentru calitate/pret.
- Cabernet Sauvignon "La Putere" 2009: spicy spre iute, ciocolata, tanini, savuros. Rotunjimea pe care o va capata in urmatorii 1-2 ani la beci il va duce spre 87-90 de puncte. Ca de obicei, nu va bazati ca-l veti mai gasi atunci, e de luat acum, il bagati la soacra in beci sau il ingropati in nisip la 60-70 cm de sol. E un vin greu, te pune jos imediat daca nu esti atent; am apreciat mai mult Merlot-ul la degustare, insa acasa CS-ul m-a impresionat.
- Uberland 2009 - e al doilea vin romanesc, dupa Solo Quinta, la care trebuie sa-mi declin competenta, sa ma recuz din juriu. E bun, e tanar, e greu de inteles - si asta in sens pozitiv. 9x puncte.
    Ce mi-a picat cu tronc? Greu de spus care nu. Aproape toate vinurile au un "ceva" diferit fata de editiile precedente, poate cu exceptia Uberland, categorisit de majoritatea cunoscatorilor prezenti cel putin in primele 3 vinuri rosii din Romania. Daca as fi parior as merge pe SB, CS, Merlot si Uberland ca mari succese in 2012.
    Fine Romanian Wines reprezinta un etalon in organizarea evenimentelor de gen, Cramele Recas un exemplu autohton in materie de calitate, preturi si etica fata de clienti. Nu-s la prima degustare, nu-s la primul vin baut, va marturisesc insa ca a doua zi, intr-o pauza de alergat printre clientii mei din Bucuresti, am facut o oprire la unul dintre magazinele Recas si am luat 3 vinuri de care m-am indragostit anul trecut: SB "V" (acum 2011), Chardonnay Chamaree 2006 si Sherry Nectar facut din struguri Pedro Ximenez de Gonzales Byass- un refresh nu strica niciodata. Le-am luat pentru Revelion. Impreuna - 80 de lei, nu suna rau, nu? Prietena ta iti va spune dupa prima gura din acest sherry ca esti deosebit! Pe mine m-a dat gata de la prima intalnire. Nu, nu vorbeam de prietena ta, sherry-ul ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu