12 septembrie 2014

Jidvei Mysterium RR+SB, 2012

    Jidvei a ales pentru gama Mysterium o sticla grea, de cea mai buna calitate, capison metalic si o eticheta foarte apreciata, mai ales peste hotare. Cu alte cuvinte, nu s-a facut niciun compromis cand s-a "gandit" packagingul - design-ul de ambalaj pentru vinul Mysterium de la Jidvei a primit In Book Award la categoria „Packaging Design” în cadrul festivalului britanic de publicitate D&AD Awards 2013, una dintre cele mai titrate competiţii de publicitate şi design. [Realitatea.net] Agentia care a realizat eticheta: Spotlight.
    Nu apare pe site, este un vin ce merge exclusiv pe segmentul HoReCa, pozitionat (la plecare) la vreo 15 lei sub gama de top, Ana si Maria, facut din cel mult trei soiuri, in cazul de fata Riesling de Rin si Sauvignon Blanc. Modelul 2012 are 12% alcool - cum sper sa fie majoritatea vinurilor romanesti din 2014 dupa atatea ploi si temperaturi nu foarte ridicate. Nasul are o intensitate undeva la o treime din maximul posibil, nivel la care il pot categorisi drept fin, neinvaziv, insa suficient pentru a vedea citrice, coaja de strugure alb, caise. Gustativ se simte din start lipsa alcoolului, ceea ce imi place, pentru ca il face un vin prietenos, la care se adauga senzatia de curatenie, echilibrul, aciditatea bine reglata dar si savoarea superioara. La 2 ani de la nastere sta foarte bine si mi se pare suficient sa o duca atat, in conditiile alcoolului redus, cu toate ca si la anul va fi de baut, daca nu si in 2016. Vazand en-primeur cum o sa arate 2013 e evidenta cresterea calitativa an de an. E bun de la 6 la 16 grade, va veti intalni cu el in cluburi si lounge-uri. Deocamdata nu rezoneaza prea tare cu bautorii de povesti si etichete (l-am cumparat din magazin, apropos), e intr-un con de umbra, dar la 85 de puncte e cazul sa incercam sa depasim prejudecatile, sunt plictisitoare pentru cei din jur. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu