11 februarie 2012

Samburesti la Rock'n Pasta

    Producatorul oltean Domeniile Samburesti a organizat sambata trecuta, 04.02.2012, impreuna cu gazdele, Trattoria Rock'n Pasta din Militari, o degustare a catorva vinuri din portofoliu. Desi nu a avut loc o prezentare festiva a vinurilor, atmosfera a fost intretinuta, inviorata, ba chiar uimita de iluzionistul Robertino. Daca stiam ca are sticle de vin in batista ma ofeream si eu voluntar la vreun truc. Evenimentul, denumit inspirat "In vino magicus", a fost bine promovat mai ales pe retelele de socializare, ceea ce a rezultat intr-o sala plina. Cuplurile de tineri au fost majoritare, si cred ca, asa ca mine, s-au simtit foarte bine cele 2-3 ore petrecute aici. 
    Am degustat intai un Chardonnay Domeniile Samburesti 2010, despre care nu ramasesem cu o impresie extraordinara anul trecut. Se pare insa ca, odata cu trecerea timpului, sau cu micsorarea radicala a distantei intre producator si consumator (data trecuta a fost via Carrefour, unde a petrecut X luni?) lucrurile stau un pic altfel. In 2011 am evaluat acest vin la 75 de puncte, iar acum la 81. Bine, un punct e posibil sa fie in plus din motive demografice, dar nu mai mult. La Vinvest a obtinut 76. In starea in care se afla acum face cei 18-20 de lei ceruti pe el in retail (30 in cazul de fata, promotie de moment).

    Cel de-al doilea vin a fost un Merlot 2010, de la acelasi producator, care nu s-a ridicat la nivelul primei probe, primind doar 76 de puncte. Era oferit spre achizitionare, la sticla, si Cabernet Sauvignon 2007, dar mi-a facut mai mult cu ochiul un roze cavaleresc de la SERVE (iata descrierea "la cald" de pe pagina de Facebook Berbecutio: Cabernet Sauvignon cu Feteasca Neagra, culoare superba roz foaie de ceapa, miros si gust de cirese si capsuni sustinut din plin de aciditate. Un vin racoritor, sprintar, stralucitor. Luand in calcul ce am vazut pe piata in 2011, acest rose se bate la primele 3 locuri in 2012. Daca vorbim si de pret, s-ar putea sa avem deja un castigator. 84 de puncte). Despre CS-ul oltean: 90 de puncte Vinvest 2011, normal ca am regretat ca nu l-am incercat, dar il am in vizor; e interesant ca in acel an Vinarte nu a scos Castel Bolovanu, ceea ce ma duce cu gandul la doua variante: i-a vandut strugurii lui Valvis si s-a nascut vinul despre care vorbim, sau a fost un an atat de bun incat toata zeama s-a dus spre gama superioara Soare. Daca stie cineva raspunsul, il rog sa ne lumineze si pe noi, ca de pe site-ul Vinarte n-am putut afla nimic - inca nu e gata.
    Mi-a soptit un pasarel ca peste vreo doua saptamani, de Dragobete, vom avea parte aici de un eveniment asemanator, in compania vinurilor de la SERVE. Sunt sigur ca atmosfera va fi la fel de primitoare si organizarea se va ridica la acelasi nivel foarte bun, mult mai bun decat am vazut in alte locatii cu pedigree. 

2 comentarii:

  1. Domnule esti mare! Multumim pentru aprecieri si laude ,chiar ne simtim maguliti, si acum suntem obligati ca urmatorul eveniment sa fie surprinzator dar nu o sa-ti spunem cu cine si cand .... va fi o surpriza in totul.....
    p.s.
    iubesc Terra Romana rose
    semnat. cel care te-a servit

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu va multumesc pentru invitatie, imi face placere sa stiu ca am unde sa merg aproape de casa si sa ma simt bine, indiferent daca sunt sau nu evenimente speciale.

    RăspundețiȘtergere