8 iulie 2011

Branza si vin

     Am lasat-o in masina pret de 15 minute cat am mai facut un raid in Carrefour pana sa gasesc un vin pe care nu l-am mai incercat. Chiar inainte de asta fusesem la o repriza de sport, asa ca vestimentatia purtata cu aceasta ocazie statea inghesuita intr-un rucsac pe scaunul din dreapta. Intorcandu-ma din Carrefour ma izbeste un miros greu - si greu de descris. Nu mai folosisem masina de vreo 2 zile, asa ca primul gand a fost ca a murit vreun sobolan, caine, pisica sau vrabie pe la motor. Am ajuns in cateva minute acasa, cu geamul deschis la maxim, asa ca n-am mai dat atentie. Scot din rucsac tricoul, pantofii sport si prosopul folosit mai devreme si ma izbeste acelasi miros insuportabil. A mine nu mirosea..de imputit in rucsac n-aveau cum asa repede..enigma ramane neelucidata.
    Imi place branza in mai toate formele sale: telemea, maturata, dulce, sau "de vaci" cum i se mai spune, cascaval din lapte de oaie, capra, vaca, nu conteaza. Cand vine vorba de branzeturile facute afara - nu ma pot abtine de la nimic. Asa ca azi am vrut sa incerc unele noi. Am luat din Cora o bucatica de 65 de grame de Pont L'Eveque, probabil cel mai vechi sortiment fabricat in Normandia superioara, din lapte de vaca, chiar are Appellation d'Origine Contrôlée.
    Mirosul este echivalent cu acela cand intri intr-un staul. Doar ca intensitatea sa trebuie inmultita cel putin cu 100. Si apoi sa va arunce cineva cu nasul in gramada de balegar in care sa ramaneti vreo doua ore!! Am atins doar plasticul casoletei in care era ambalata, iar dupa cateva minute am dus paharul la gura. Si de cele mai multe ori, ca sa creez forte centrifugale serioase il tin de suportul inferior, nicidecum aproape de partea de sus. Am avut impresia ca atunci am scos mana din fundul vacii.
    Am sigilat-o, am inchis-o, am acoperit-o, dar tot mi-e teama ca ar putea exploda si darama blocul pana maine. Mi-e frica sa dorm cu ea in casa. Oare poate fi o tentatie de nerefuzat pentru pasarile de noapte sau animalele de afara? Stau la 20m de sol...dar inca nu stiu ce sa fac. Sa dorm cu ea in casa? Oare nu vor fi maine in fata scarii toate animalele junglei din Militari? Cea de-a doua branza - manca-o-ar tata - o minunatie, dar nu va mai zic acum de ea.
    Pe langa cele doua branzeturi m-a impins pacatul sa dau 33 de lei pe o sticla de Sauvignon Blanc La Cetate, 2010 bineinteles de la Oprisor. Era la oferta de la 41, asa ca m-au pacalit. Ei zic ca e si baricat, dar se simte destul de putin. E un vin simplu, foarte acru, proaspat, mult prea proaspat. Post-gust amarui mediu spre lung, poate singurul aspect care-l salveaza de la dezastru. Ca si Chardonnay-ului, ii lipseste ceva din corp. 73 de puncte din partea mea si recomandarea sa cautati altceva cand dati de el - sigur veti gasi producatori ce au o calitate cel putin de acelasi nivel, dar la jumatate de pret. Am zambit cand am vazut langa un alt SB, de la Crama Ceptura care pana acum era la 24 de lei. Ei bine promotia 2010 a fost lansata la 30 de lei. O fi fost 2010 anul antologic sau ati luat-o pe urma Bordeaucsilor? Ia sa intram noi intr-o greva prelungita fata de vinurile astea peste 25 de lei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu