8 aprilie 2011

Austria

Fusei un pic pe la austrieci; training cu compania, concurs de vanzari (castigat bineinteles de echipa Ro, dintre alte 6-7 tari participante). Viena cam scumpa, outletul de la Parndorf (parcare plina de BMW X5, X6 si autocare, toate cu nr. de Romania) saracacios si cu preturi +50% fata de ce vazusem intr-unul similar in Budapesta acum vreo 3 luni. (adaugire: niciunul nu avea reduceri..Viena sau Budapesta, in momentul in care le-am vizitat). Apropos, ca ajungi la acest vestit outlet fara masina, trebuie sa iei trenul din Viena, de preferat din gara SudBahnhof, te dai jos la Pardorf ORT, de unde mai ai vreo 10-15 min pe jos, ai prilejul sa vezi pe drum si un show-room Ferrari. Trenul costa 7,2E, circula din juma' in juma' de ora. Am gasit aici si un magazin de vinuri, cu preturi intr-adevar cu 10-20% sub ce am intalnit in alte parti, dar am sa revin la asta.

Mancarurile pe care le-am servit prin diferite restaurante/hoteluri sunt foarte bune, bazate pe legume in general, dar daca esti mare fan, poti lua si un schnitzel, de cele mai multe ori de dimensiuni peste puterile burtii tale (automat este adaugata o lopata de carofi prajiti langa/sub si peste el). La capitolul papa, trebuie sa remarc o supa ("ciorba", vorba colegilor din Turcia) de vaca cu o multitudine de legume fierte foarte putin, care isi pastrasera inca aspectul relativ solid si in acelasi timp gustul "original". Sparanghelul e prezent in mod frecvent ca asezonare pentru...orice. De asemenea crevetii apar cam in orice meniu. Sa va mai zic de plenitudinea de carnati? Am fost servit cu unul pe strada, foarte ieftin si de nota 10. In materie de friptane, vaca si apoi un "melutz" din ziua urmatoare....aveau acelasi gust.

Ei bine, in materie de vinuri trebuie sa recunosc ca eram cam sceptic; cunosteam relieful destul de neprietenos cu coacerea strugurilor, lipsa totala de imagine (cel putin din punctul meu de vedere) a vinurilor produse in aceasta tara, oricum, mi-am propus sa incerc. Trebuie sa luati in considerare si orele - absolut inumane pentru mine - la care incepeau intalnirile, deci n-am avut ocazia sa gust cine stie cate feluri. Mai am pe stoc un Pinot Blanc la care inca n-am umblat, am dat pe el vreo 6-7E.
Una peste alta, am incercat un WelschRiesling de la Domane Muller - 2009 pe care, dupa criteriile mele (care reprezinta doar impresia de moment, fara a lua prea mult in considerare incadrarea in soi, culoarea sau alte criterii bine definite de profesionisti - pentru ca nu fac parte din aceasta categorie, dar imi place sa sper ca...peste multi ani...voi deveni macar un snob in materie de vinuri - vorba unui cunoscut critic din presa de specialitate) il categorisesc la 80 pct., m-am mai intalnit cu un Gelber Muskateller facut de Hillinger, productie 2010, estimat la 79pct. Ich spreche nicht deutsch, dar ma asteptam la senzatii de muscat, insa inclin sa cred ca erau mai degraba de Tamaioasa  @-). De la acelasi producator m-am mai intalnit cu un cupaj denumit de ei Small White, cu o aciditate usor ridicata, cotat de mine la 77pct, am mai gustat un Chardonnay, despre care, din lipsa de cunostinte de germana nu pot sa spun decat ca pare a fi facut de Schloss Fels (daca asta inseamna altceva, promit sa bag capul in nisip 2 zile), destul de subtire, dar probabil foarte apreciat de localnici - care fie vorba intre noi sunt mari consumatori de spritz. Din meniurile restaurantelor am dedus ca "1/8", adica un pahar de vin + apa minerala este cel mai la moda. Au mai fost cateva sample-uri, unele la 187ml - oare de ce nu extindem si in Romania exemplul pe o scara mai larga? - dar care nu merita amintite. Dadeau doar impresia ca au fost facute din struguri necopti, prea acre, etc.
In concluzie, am fost impresionat de arhitectura, ca de fiecare data, de sistemul de transport in comun - dai 1,8E pe belet, dar mergi din punctul A in punctul B - in Viena, orice mijloc de transport public ai folosi - tramvai, metrou (nu sunt turnicheti..pur si simplu treci, daca vine nashul...s-ar putea sa primesti un frumos cadou de niste sute de Euro). Trenul ala cu care am fost la outlet mergea din 30 in 30 de minute (de la Slatina la Caracal nu stiu daca o mai fi odata pe zi !!!); cred ca trebuie sa mai clarific ceva: am mers la "tara" cu expresul de Bratislava.
Trebuie sa mai amintesc faptul ca la intoarcerea din Pardorf m-am intalnit cu un ospatar roman, originar din Hunedoara, care mi-a spus ca pe controlorii din metrou ii mai pacalesti, dar daca treci strada prin loc nepermis amenda tocmai a urcat la 500E!!! Om bun, muncitor, serios, care ura relatia cu alti "romani" din zona.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu